Team Lead till American Express - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya kollega?

Nordic Retail Group expanderar organisationen för en av våra välkända kunder American Express. Vi söker nu en ansvarstagande, driven och socialt skicklig project manager som kommer ansvara för planering och genomförande av projekt på uppdrag av Amex.

I rollen arbetar du tillsammans med en Client Service Manager samt ett team konsulter med olika uppdrag för Amex projekt. Dessa varierar inom området B2B riktat mot Amex nätverk för affärspartners, med främsta fokus på förvärva nya handlare.

Gemensamt är att du hela tiden arbetar för att främja Amex täckningsgrad på marknaden vilket skapar positiva uppleverser för kortanvändare och affärspartners inom Amex tjänster och betallösningar.

Du samverkar aktivt tillsammans med andra finansiella institutioner (partners), till Amex samt internt anställda i flera team runt om på den europeiska kontinenten.

Vad vi gör

Nordic Retail Group har som ambition att leverera 365-lösningar till våra kunder och uppdragsgivare som rör försäljning, människor och teknik. Detta gör vi främst genom just fokus på människorna som gör skillnad, kreativ bredd och modet att prova våra nya innovativa idéer.

I över 20 år har vi tagit fram strategier och verkställt dem tillsammans med våra kunder för att lyfta deras varumärke och utveckla försäljningen. Bland våra kunder finns flera starka varumärken.

Vi erbjuder dig

Ett härligt team med drivna, positiva, högt presterande kollegor som alla älskar att göra skillnad för kunden. Vi gillar när det händer mycket och när tempot är högt.

Fantastisk stämning utlovas och vi har hela tiden nära till skratt mellan varven av fullt fokus. Vi står aldrig stilla utan rör oss framåt och strävar alltid efter att vara spetsen inom innovativ utveckling av försäljning i Norden.

Hos oss är du garanterad att växa, utmana dig själv och vara med på en grym resa samtidigt som du kommer ha riktigt roligt!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer främst driva B2B försäljning med dagligt driftansvar, uppföljning, säljcoacha våra konsulter runt om i Sverige samt planera aktiviteter med syfte att förvärva nya affärspartners för Amex.

I din roll leder och fördelar du det dagliga arbetet för vårt team av B2B-säljare på flera orter i landet. Du har en tydlig förmåga att bemästra flera uppgifter samtidigt då du ansvarar för konsulter på olika geografiska marknsder samt olika typer av projekt.

Du har en trygg förmåga i att förbereda samt hålla i dagliga möten med såväl konsulterna, kunden som samarbetsparter där du besitter en erfaren presentationsteknik och behärskar ett formellt språkbruk anpassat till branschen.

Det är alltså bred variation på dina arbetsuppgifter som kan bestå utav:

- Ta hand om driften av den dagliga leveransen från medarbetarna
- Coacha och utveckla teamet till framgång
- Rekrytera nya talanger till dina olika projekt
- Uppföljning av resultat och medarbetare
- Kvalitetssäkra att relevanta lagar efterföljs enligt gällande direktiv
- Delta i rapportering och möten med kund och samarbetspartners
- Administrativa uppgifter - attestering, fakturering rapportering, etc


Ansvar som Team Lead

I din roll säkerställer du att rätt person är på rätt plats i ditt team och du hittar hela tiden de bästa talangerna i Sverige för uppgiften vi utför.

Du är delaktig genom dagliga uppföljningsmöten och visar engagemang med aktiv närvaro i verksamheten med dedikation på att alltid utveckla dina projekt framåt.

Av erfarenhet vet du att närvaro säkerställer kvalitén på projektet och på så sätt kan du rapportera tillbaka till kunden och sköta uppföljningen både internt och externt.

Vem är du?

Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet inom försäljning, gärna B2B eller liknande och har haft personalansvar under en tid. Du är trygg i ett coachande förhållningssätt och gillar att se människor i din omgivning växa, utvecklas och lyckas.

Du beskrivs ofta som spindeln i nätet och trivs bra med att ta eget ansvar samt hålla många bollar i luften.

Du är exekutiv - får saker att hända - och har ett högt eget driv med eget initiativ och agerar alltid lösningsorienterat. Det du inte kan för att utföra ditt jobb, tar du reda på.

Vi ser gärna att du har grundläggande förståelse för den ekonomi som utgör ett projekt samt att du arbetat med rekrytering och projektledning i något format tidigare.

Erfarenhet:

- Minst 3 års erfarenhet från försäljning

- Att du arbetet med rekrytering och projektledning i någon form tidigare

- Haft en ledarskapsposition och erfarenhet att leda team mot ett mål

- Haft resultatansvar och förståelse för KPI:s samt rapportering

- Har du varit anställd som konsult åt världsledande bolag är det ett plus

Egenskaper:

- Social och älska att vara spindeln i nätet

- Trivs med att ta eget ansvar, vara orädd och modig i detta

- Högt driv och trygghet i att utföra en uppgift med kvalitet

- Svenska och engelska ska du skriva och tala obegränsat

- Goda kunskaper i MS Office (exempelvis göra en pivottabell i Excel)

- Tydlig tävlingsanda där du enkelt får med dig ditt team att vilja vinna

- Förståelse för policy, regler, lagar då du arbetar för ett finansiellt institut.

- Trygg i dina arbetssätt som skapar en effektivitet och struktur i arbetet.

Vi erbjuder dig

- En plats i ett fantastiskt team
- Fast månadslön + bonus
- Schyssta pensionsvillkor
- Löpande coachning
- Friskvårdsbidrag
- Möjligheter att utvecklas
- Fina lokaler på Östermalm med flexibelt arbete
- Meriterande erfarenhet att representera ett globalt välkänt bolag


Om tjänsten:

- Omfattning: Heltid 100%
- Startdatum: Omgående
- Anställningsform: Tillsvidare (6 månader provanställning)
- Arbetstid: Vardagar 40 h/vecka


I det här uppdraget blir du anställd av Nordic Retail Group och utför uppdraget för American Express.

Tjänsten beräknas tillsättas så snabbt vi hittar rätt person. Intervjuer sker löpande så ansök nu via vår karriär sida. Frågor om tjänsten kan ställas till Johan Åberg på: aberg@nordicretailgroup.com (https://app.teamtailor.com/companies/qeBYk3uqSkA/jobs/1613454/edit/aberg@nordicretailgroup.com)

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att ...

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Retail Group
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Liknande jobb


Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

28 november 2024

Gruppchef Tentamensavdelningen

Gruppchef Tentamensavdelningen

28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024