Team lead till Backoffice- Customer Service

Team lead till Backoffice- Customer Service

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig, Team Lead till vårt Backoffice team inom Customer Service – Consumer Loans i Helsingborg. Vi är på en transformationsresa där mycket handlar om att digitalisera och automatisera flöden och processer i kombination med att bibehålla hög service mot våra kunder! Är du rätt för jobbet, ansök idag!

Är Resurs något för dig?

Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter.

Vem är du?

För att lyckas behöver vi dig som får saker att hända, har erfarenhet av att förenkla arbetsflöden genom digitalisering och nytänkande av processer. Du bryr dig om våra medarbetare, kunder och vårt samhälle. Du tror på löpande feedback och coaching av ditt team, ser till att vi är på rätt väg och får individen att växa.

Du arbetar målfokuserat med nyckeltal för teamet och försäljning i en föränderlig och snabbfotad miljö, där du får göra dagliga prioriteringar och omprioriteringar för att nå uppsatta SLA. Du har i tidigare roller utvecklat processer för att öka effektivitet och du har ett öga för ständiga förbättringar.

Tidigare ledarerfarenheter i förändring samt utvärderat och implementerat nya arbetssätt inom administrativt arbete/ kundservicearbete är ett krav.

Vad kommer du att arbeta med?

Du kommer att ha personalansvar för en grupp på 17 medarbetare med olika erfarenheter och åldrar, som arbetar med allt som rör bankens privatlån- och sparkontoadministration, samt scanningverksamhet. De fattar kreditbeslut, utför kontroller och motverkar bland annat bedrägerier. De servar våra kunder främst via telefon, e-mail och chatt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att kommunicera Resurs Banks mål & strategi samt säkerställa att policys, riktlinjer och rutiner efterlevs.


• Mål-och resultatuppföljning
• Driva effektivisering och automatisering inom Backoffice
• Genomföra samtliga medarbetarsamtal
• Medlyssna och coacha
• Utveckla dina medarbetare i försäljning
• Ständigt förbättra, inom ramen för teamet
• Samverka med relevanta funktioner utanför teamet
• Driva och delta i projekt

Vill du vara med på vår framgångsresa? Ansök idag!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Inkom därför med din ansökan snarast!

Job Wrapping:

#LI-DNI   Denna hashtagg ser till att jobbet ni publicerar på er hemsida inte dyker upp på LinkedIn.

#RB - om det är en annons för Resurs Bank

 


Om Resurs

Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6,2 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det andra kvartalet 2020 uppgick antalet anställda till 800 personer och låneboken till 30.9 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024