Team Lead till SquareTrade - Stockholm

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av SquareTrade rekryterar vi för närvarande en Team Lead baserade i Stockholm. Det finns en hög grad av ägarskap och ansvar, då du kommer att hantera nyckelrelationer med Sales Managers i Sverige och Finland. Du har stort inflytande! Dina handlingar kan leda till en direkt ökning av Attach Rate i butiker, vilket påverkar den accelererande tillväxten av SquareTrade. En varierad arbetsdag med en fartfylld entreprenörsmiljö gör att du inte blir uttråkad. Du ska kunna arbeta självständigt och använda dina kunskaper och verktyg för att identifiera utmaningar och ta fram lösningar på bordet.

Om Kunden

SquareTrade är ett konsumentföretag inom InsurTech med sitt globala huvudkontor baserat i San Francisco och sitt europeiska huvudkontor i London. I början av 2017 köptes företaget upp av försäkringsjätten AllState. Sedan inträdet i Europa 2009 har SquareTrade gått live på 9 marknader som en av de största och snabbast växande mobilförsäkringsleverantörerna i Europa.

I Norden har dem arbetat med telefonoperatörer och återförsäljare sedan 2015 och kommer att lansera med en ny stor återförsäljare i Norge, Danmark, Sverige och Finland i maj 2022. Vi behöver därför hitta ett effektivt fältteam för att arbeta mot 100 % SquareTrade produkterbjudande rate i alla butiker.

Dina arbetsuppgifter

- Äga och hantera relationen med de norska och danska försäljningscheferna för att säkerställa att de är ombord och anpassa vår inställning till Field Management
- Ansvarig för ett fältteam på 4 personer i Sverige och 2 personer i Finland, se till att de är utrustade för att driva försäljningsresultat och leverera på Field Operations Playbook
- Planera och informera fältteamets fokusområden genom dataanalyser
- Delta i och presentera i möten och sammankomster med Retail partners
- Säkerställ nära kommunikation och återkoppling med ditt fältteam om försäljningstillväxt möjligheter och utmaningar på marknaden
- Arbeta nära med Sales Operations Director och Account Manager för att ge feedback och lösningsförslag om hur man kan förbättra prestanda, verktyg, funktionalitet och arbetssätt hela tiden


Din bakgrund

Vi söker dig som:

- Nyfiken: Du brinner för att ställa frågor, är snabb på att förstå nytt innehåll och gillar att utveckla nya idéer
- Kommunikationsförmåga: Du har förmåga att kommunicera tydligt för att påverka chefer och säljare
- Adaptivt tänkande: Du är öppen och tillmötesgående för att få regelbunden feedback från din ledare och ditt team, och ser vikten av att testa och anpassa dina metoder för att utveckla dig själv
- Ambitiös: Du är villig att gå den extra milen för att uppnå resultat, och du kan motivera andra att göra detsamma!
- Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och kasta dig ut i ibland "stökiga" och utmanande situationer. Du älskar att vara den bästa personen att få saker gjorda.


Personliga egenskaper

- Interpersonell kompetens och relationshantering
- Dokumenterad analytisk och rapporteringsförmåga
- Stark presentationsförmåga och hålla offentliga tal
- Körkort - vid behov resdagar mellan Sverige och Finland, med enstaka övernattningar
- Erfarenhet av detaljhandelsmarknaden
- Dynamisk och innovativ kommunikationsstil på alla nivåer
- Flytande svenska och engelska, både skriftligt och muntligt - meriterande om du förstår finska
- Goda kunskaper i Microsoft Office (Power Point, Excel, Word)


Vi erbjuder dig

- En plats i ett fantastiskt team
- Fast lön
- Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
- Löpande coachning


Övrigt

- Omfattning: Heltid, 100%, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
- Startdatum: 1 april, 2022
- Plats: Stockholm


Tjänsten är schemalagd främst på vardagar men kvällar förekommer i perioder.

Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till: Sara Fooladi på: fooladi@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.

På Nordic Retail Group har vi ett arbetsklimat som är kreativt och energiskt och vi är alltid ivriga att göra det lilla extra för att lyckas. Vi har verkligen passion för människor och det är därför det är viktigt för oss att erbjuda den mest säkra, inkluderande och inspirerande arbetsplatsen vi kan för våra fantastiska medarbetare.

Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: "Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret”.

Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Retail Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 21 mars 2022

Liknande jobb


Arbetsledare, Willys Hemma Malmö Lindängen

Arbetsledare, Willys Hemma Malmö Lindängen

3 januari 2025

Teamledare inom lokalvård

Teamledare inom lokalvård

2 januari 2025

Areamanager/teamledare

Areamanager/teamledare

2 januari 2025