OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Teamlead är du ett viktigt kugghjul i vår operativa verksamhet. Som Teamlead ansvarar du för att leda och coacha ditt team mot uppsatta mål inom kvalitet och kvantitet.
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för ”ditt” team men även samarbeta med övriga Teamleads inom avdeldningen där ni täcker upp för varandra vid semester och eventuell övrig frånvaro. Tillsammans med övriga TL teamet kommer du att ansvara för att den dagliga verksamheten fungerar och ni delar även ansvaret för att det finns en Teamlead på plats under helgerna.
Du jobbar också tillsammans med mentorsteamet för att säkerhetsställa att ”ditt team” har den kunskap och information dom behöver för att utföra uppdraget. Teamlead rapporterar till Account Manager.
Bland arbetsuppgifter kan nämnas:
Personalansvar
Motivera och styrka teamets samarbete
Medarbetarsamtal och andra typer av chefssamtal
Planering av utbildningar för att nå rätt kunskapsnivå i teamet
Planering och genomförande av teammöten
Vissa administrativa uppgifter
Viss klientkontakt
Genomföra PEP och framförallt coacha ditt team till framgång
Du drivs av utmaningar, har ledaregenskaper samt förmågan och viljan att hitta nya vägar för att tillsammans med ditt team leverera uppsatta mål. Du är en energisk och positiv person med en god överblick som lägger vikt i att du tillsammans med ditt team utvecklas. Du är initiativrik och kan prioritera under ett högt arbetstempo, men ändå bevara ditt sinne för detaljer. Du är en teamplayer då den största delen av din arbetsvardag är att motivera och engagera ditt team och dina kollegor. Det är viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Egenskaper som är viktiga
Social kompentens
Goda analytiska kunskaper
Förståelse för schemaläggning
Motiverad och kunna hantera situationer under tidspress
Goda kommunikativa egenskaper
Goda kunskaper i Excel är ett plus.
Flexibilitet
Vi vill ha din ansökan till tjänsten senast den 25. juli. Intervjuer kommer att hållas löpande och vi uppskattar om vi får in din ansökan så snart som möjligt.
Om oss
SYKES finns i Sverige på orterna Sveg, Dals-Ed, Göteborg och Kalmar. I Sveg är vi ett team på cirka 200 medarbetare. SYKES är en global uppdragsgivare. Med huvudkontoret i Tampa, Florida, tillgodoser SYKES behoven av sofistikerade lösningar hos stora företag runt om i världen, främst inom kommunikation men också finansiella tjänster, teknik och hälsoindustrin. SYKES olika kunskaper inom effektiv kundservice hittar konsumenternas viktiga beröringspunkter i alla kundrelationer. Med över 70 kontaktcenter och 54.000 anställda, inkluderar våra resurser land-, kustnära- och offshore-platser samt 7000+ hembaserade arbeten. Stödet SYKES ger kunderna via olika medier, och på många språk, maximerar kundupplevelsen och kundlojaliteten hos klienterna. För oss är du en viktig person i vår organisation och vi vill att du ska trivas
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000
070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000
070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00
070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00
070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656