OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.
Är du redo? Nu söker vi en driven ledare till vår butik i Borlänge.
Som Team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att leverera kundservice i världsklass till våra kunder. I ditt dagliga arbete växlar du mellan att aktivt hjälpa och möta våra kunder, kassaarbete, upplockning av varor samt med att inspirera och motivera dina kollegor.
I rollen som Team Leader stöttar du vidare butikschefen i arbetet med att driva butiken och dess medarbetare mot uppsatta mål. Som en del av ledningsgruppen har du förmågan att arbeta med olika delar inom ledarskap och det som butiken och dess medarbetare behöver. Du arbetar också med att säkerställa förutsättningarna för Clas Ohlsons kundservicekoncept i syfte att maximera försäljning, en kommersiell butik samt bästa tänkbara kundservicenivå. I omhändertagandet av butikskonceptet arbetar du också aktivt med att coacha dina kollegor till att maximera inspiration och försäljning i butiken.
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:
- Leda, delegera, informera och utbilda dina butikskollegor i frågor som rör arbetet i butiken
- Vara en del av att säkerställa optimerade och effektiva rutiner för bland annat godsmottagning, varupåfyllnad, produktplacering och kommunikation i butiken
- Stötta butikschefen i daglig/månatlig planering och drift
- Arbeta proaktivt för, i samarbete med butikschefen, en säker och trygg arbetsplats enligt företagets riktlinjer
- Utveckla och utbilda dina butikskollegor i kunskap om våra lojalitetsprogram
Vem söker vi?
- Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
- Minst 2 års erfarenhet inom serviceyrke
- Erfarenhet av en ledande befattning inom detaljhandeln
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen som Team Leader är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du en hög grad av serviceförmåga och strävar alltid efter bästa möjliga kundmöte. Du är också en person som har en känsla för vad som behöver fokus och prioritet samt som får saker att hända. Du har vidare förmågan att delegera uppgifter till kollegor för att få dem att utvecklas och lära sig nya uppgifter.
Bli en del av oss!
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör urval löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 2 augusti 2020.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Om du har ytterligare frågor kopplat till tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef på: catrine.sollenbrant@clasohlson.se.
Mångfald & inkludering
Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem, för alla typer av människor. Vi uppskattar, respekterar och värderar varandras skillnader och delar med oss av information och kunskap för att lära av varandra. Mångfald är för oss att vara en dynamisk organisation som uppmuntrar till olika idéer och perspektiv. Vi hoppas att du, med din personlighet och bakgrund, vill vara med på vår resa som ska ta oss framåt i ytterligare 100 år. En resa där vi gör det möjligt för alla att bidra med sin fulla potential i vår dagliga verksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Landestål
+46 247 264 334
Jenny Vapola