OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din roll
Är du en engagerad och affärsorienterad ledare som kan motivera och skapa resultat genom andra? Då kan jobbet som Team Leader på B2C vara något för dig! Du tar en aktiv roll i den operativa verksamheten där du leder, coachar samt motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet för att uppnå gemensamma och individuella resultat.
Dina arbetsuppgifter
- Fullt resultatansvar för B2C teamet
- Kontinuerlig coachning och medlyssning i syfte att utveckla dina medarbetare
- Aktivt delta i budgetarbete och målsättning för teamet
- Ansvara för grupp- och individutveckling för det egna teamet
- Skapa förutsättningar för medarbetare att nå sina mål
- Personalansvar från anställning till avslut
- Rekrytering
- Arbeta nära och i samarbete med andra Team Leaders
- Bistå i eller leda projekt som rör verksamheten
Vi erbjuder
I rollen som Team Leader för B2C får du möjligheten att vara med och utveckla samt bidra till Customer Service och Fortums framtid. Du erbjuds en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation i en utvecklande roll med breda kontaktytor. En varierande roll med tydligt ansvar och mycket goda påverkningsmöjligheter. Du blir en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen och du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor.
För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.
Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen är du en person som är drivande, självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du har starkt affärssinne med förmåga att kunna arbeta både strategiskt och operativt. Du är resultatorienterad och arbetar målmedvetet för att tillsammans med ditt team uppnå gemensamma mål. Som ledare är du motiverande, coachande och tar fullt ägandeskap för de processer som ingår i ditt ansvarsområde. Du har ett tydligt, coachande ledarskap och är skicklig på att inkludera och skapa resultat genom andra.
Du har en god analytisk förmåga, en god förståelse för siffror och kan snabbt omvandla fakta till konkreta handlingar. Du är intresserad av människor, kommunikativ och du kan anpassa din kommunikation i tal och skrift till mottagare. Du agerar som en förebild och har med dig Fortums värderingar i allt du gör.
Dina kvalifikationer
Vi ser att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst två års ledarerfarenhet med personalansvar. Erfarenhet inom försäljning och kundservice är ett krav. Du har minst gymnasieexamen och goda språkfärdigheter i svenska och engelska.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg senast den 6 februari.
För ytterligare information, vänligen kontakta Therese Andersson, Customer Service Manager på tel: +46 73 149 05 67.
Facklig representant för Unionen är Birgitta Henriksson: birgitta.henriksson@fortum.com, +4670 54 96 660.