Team leader - butiksförsörjning till Dahl Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

Dahl är navet i produkt- och informationsflödet mellan 2 000 leverantörer och 36 000 hantverkare. Vi erbjuder ca 140 000 produkter och är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen. Runt om i Sverige har vi ett sjuttiotal butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Dessa kallas DahlCenter och fungerar både som butik och mötesplats för många av våra kunder. Dessutom hämtas många online beställningar i butiken, packat och klart inför dagens uppdrag, det ger våra kunder en smidigare start på arbetsdagen.

Vi omsätter ca 8 miljarder och är ungefär 1 200 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord.

I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Oavsett affärsområde har vi samma ambition, att med kunskap om produkt och affär stötta våra kunder.

Vårt stora supportlager ligger i Kallhäll, Järfälla. Därifrån skickar vi dagligen gods till ca 3 000 platser, både till kunder och butiker. Godset levereras av trevliga chaufförer med god lokalkännedom i lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans.


Tillsammans med våra dotterbolag Bevego, Optimera, VVS Centrum, Konradssons Kakel och Kakelspecialisten erbjuder vi varor och tjänster också inom bygg, anläggning och förvaltning. Företagen har ca 3 000 anställda och omsätter drygt 13 miljarder kronor tillsammans.

Dahl ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain, börsnoterad i Paris.

Vi söker nu en Team leader till avdelningen för butiksförsörjning till vårt kontor i Bromma. Butiksförsörjningsteamet är en del av Dahls inköpsavdelning.

En viktig del i vårt framgångskoncept är vårt butiksnät på 75 butiker. Vi strävar efter att alltid göra saker lite bättre och att ge det lilla extra - det är Dahlandan! Delar du Dahlandan och är en noggrann och strukturerad person som vet hur man leder ett team? Då vill vi gärna veta mer om dig!


Arbetsuppgifter:

Som ledare för teamet ansvarar du för att försörja våra 75 butiker med produkter från vårt centrallager i Kallhäll. Du har personalansvar för tre personer där ni tillsammans arbetar för att våra butiker får sina varor levererade i tid. Du är med och ser till att kampanjer och revideringsfönster fungerar i våra butiker där våra professionella kunders krav på tillgänglighet är fokus.

Du är operativt ansvarig för att varuförsörjningen fungerar och driver det arbetet framåt tillsammans med de övriga i gruppen. Som Team leader rapporterar du till inköpschef, har ett nära samarbete med logistikavdelningen och deltar aktivt i inköpsavdelningens styrgrupp.

Vidare innebär tjänsten att:

- Beställa, analysera och underhålla befintligt sortiment enligt produktlivscykeln i butikerna.

- Projektleda arbetet med kampanjer, revideringsfönster och nyupplägg i butikerna.

- Analysera rapporter och statistik.

- Arbeta med registervård relaterad till inköpsprocessen.

Din profil:

Vi söker dig som brinner för inköp till butik och som har några års erfarenhet från en liknande tjänst, gärna från ett annat handelsföretag. Du har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden och är en van användare av Excel. Du har goda datorkunskaper, kan enkelt lära dig nya system och har vana från att analysera data och statistik.

Utöver svenska talar du engelska obehindrat då våra leverantörer även finns i utlandet. Besök hos våra butiker och vårt centrallager förekommer och B-körkort är därför meriterande men inget krav.

Som person är du noggrann, strukturerad och analytisk. Du är duktig på att kommunicera såväl internt som externt. Har du haft personalansvar tidigare är det meriterande men inget krav. Det viktiga är att du har de rätta personlighetsegenskaperna för att kunna leda och engagera dina medarbetare.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder ett spännande arbete där du blir en del i ett härligt inköpsteam där kulturen präglas avengagemang och ödmjukhet. Vidare erbjuder vi fantastiska utvecklingsmöjligheter och ser gärna att duvill växa med oss på sikt.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Dahl med konsult- och rekryteringsföretaget Sharper.Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om ossSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 mars 2019

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024