OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torsvik är IKEAs största Distributions center med 1500 medarbetare. På denna Site (som vi kallar det internt) finns 3 enheter; Customer Distribution Center (CDC), Distribution Center (DC) och Central Parcel Unit (CPU). Vi ansvar för att leverera varor till våra kunder och IKEA varuhus på den nordiska marknaden. Vi är ett internationellt och växande företag med en stark kultur och stora utvecklingsmöjligheter. Nu söker vi en ny Team Leader till vår Central Parcel Unit.
Vi söker dig som brinner för att leda och utveckla människor och vår business. Du leder genom det goda exemplet och har ett starkt entreprenörsdriv. Du drivs av att påverka din egen arbetssituation och företagets framtid, och tror att det mesta går att uppnå – tillsammans. Du trivs i en föränderlig miljö och är bra på att bygga förtroendefulla relationer med människor omkring dig. Du har ett helhetstänk, är kundfokuserad och är inte rädd för att ta initiativ. Du har förmågan att kommunicera din åsikt och se möjligheter istället för problem. Vi ser gärna att du som söker har något eller några års dokumenterad ledarerfarenhet.
• Du är resultatinriktad, och delegerar ansvar för att se dina medarbetare växa i sina roller
• Du har ambitionen att växa med IKEA och ta ytterligare steg i ditt ledarskap
• Du hanterar svenska obehindrat i tal och skrift, och har goda kunskaper i engelska
DINA DAGLIGA UPPGIFTER
Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i en inspirerande arbetsmiljö där samarbete och högt tempo blandat med mycket skratt genomsyrar vår vardag. I rollen som Team Leader på CPU ansvarar du för både drift och medarbetare. Det innebär att leda, coacha och utveckla våra medarbetare i enighet med IKEAs personalidé och värderingar. I dina arbetsuppgifter ingår även att fördela arbetet i gruppen och se till att arbetet på avdelningen utvecklas framåt och fungerar så effektivt som möjligt. Du kommer ha direkt personalansvar för ca 15 engagerade, mångsidiga och kompetenta medarbetare.
• Du ansvarar också för att nå uppsatta mål för din arbetsgrupp
• Du ansvarar för en säker arbetsmiljö inom ditt arbetsmiljöområde
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning med startdatum enligt överenskommelse. Du tillhör Tjänstemannaavtalet och dina arbetstider är måndag-fredag, varannan vecka 06:30-15 och varannan vecka 9-17:30. Du arbetar var sjätte helg med arbetstiden 7-17. Du kommer även vara med i jourgruppen och arbeta på ett jourschema ca en vecka varannan månad och då med arbete antingen dagtid med starttid 05:30 eller kvällstid med sluttid 23. Du rapporterar till Warehouse Manager.
Ansök genom att bifoga ditt CV och personliga brev samt svara på ett par frågor. Sista ansökningsdag är den 31 oktober.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Liliegren, Warehouse Manager, christer.liliegren@ingka.ikea.com eller har du frågor kring ansökning och rekryteringsprocessen kontakta Sophia Rosander, sophia.rosander@ingka.ikea.com
Välkommen med din ansökan!