OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Siemens grundades 1893 och är idag ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. Med kunder världen över stödjer Siemens Financial Services teknologirelaterade investeringar genom att erbjuda skräddarsydda finansieringslösningar och hade 2016 över 160 anställda i Sverige. Med stort fokus på innovation och ett etiskt förhållningssätt förstärker företaget sina kunders konkurrenskraft, genererar större värde och ger en stark grund för tillväxt. I Sverige finns kontor i Umeå, Solna, Mölndal och Malmö. Mer infomation hittar du på www.siemens.com
Är du genuint intresserad av ledarskap och vill jobba i en innovativ miljö med internationell prägel? Vill du jobba kundfokuserat på en härlig arbetsplats som sätter stort värde på kvalitet och utveckling? Siemens Financial Services söker nu en driven och serviceinriktad Team Leader Customer Accounting med inriktning Vendor & Office Support till Umeå. Vi erbjuder en ombytlig vardag i en inspirerande miljö där du är en viktig nyckel i vår verksamhet.
Dina arbetsuppgifter
Vendor & Office Support stöttar våra kunder när det gäller råd om leasing, strukturerad- och projektfinansiering, med fokus på avtalsvalidering och kundinbetalningar. Office support bistår även med stöttning internt när det gäller administration- och receptionsuppgifter.
Rollen innebär att du har ett helhetsansvar, där du genom ditt ledarskap motiverar och stöttar dina medarbetare för att nå nästa resultat. Du kommer aktivt att arbeta med att förbättra och utveckla nyckelprocesser, metoder och verktyg enligt LEAN-metoden med syfte att öka servicegrad, effektivitet och kvalitet i leverans mot våra kunder. Du kommer även att följa upp lämpliga KPI:er för flera områden och arbetar med periodisk rapportering av månadsresultat. För oss är det viktigt att upprätthålla goda relationer både internt och med våra kunder. Tjänsten kan därför komma att innebära resor för att träffa potentiella eller befintliga kunder och samarbetspartners.
Din profil
För att passa i denna roll tror vi att du har tidigare ledarerfarenheter och förmågan att entusiasmera, leda och utveckla ditt team och verksamheten. Som person är du serviceinriktad, initiativrik och kan etablera långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners. Det är en stor fördel om du har vana av att arbeta med kundservice och processförbättringar. Förutom god kommunikativ förmåga på svenska, kan du uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift. Självklart har du också god dator- och systemvana, särskilt i Excel.
För att passa hos oss är det viktigt att du är en engagerad lagspelare som är trygg i sig själv. Du är duktig på att samarbeta och samverka med andra och har förmågan att vara strategisk i det operativa. Du är positiv och lösningsorienterad i din framtoning samtidigt som du vill nå resultat.
I denna process samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Stina Lindahl, på tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt, men absolut senast den 1 maj, via www.clockworkpersonal.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund
Johan Alm
Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm
Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman