OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Quadient Sverige har 45 medarbetare inom försäljning, service och övriga supportfunktioner. Huvudkontoret ligger i Solna men vi har även två mindre kontor i Göteborg och Malmö.
Team Leader Customer Service - Vikariat 7 månader
Är du en vass kundtjänstmedarbetare med ledaregenskaper som vill bli en del av vår Customer Support avdelning?
Då vill vi erbjuda dig en inspirerande arbetsplats i internationell miljö bestående av medarbetare med hög servicenivå och vilja att göra ett bra arbete. På Quadient arbetar våra olika avdelningar nära varandra för att skapa maximal kundnöjdhet.
Quadients strategi är att sätta kunden i fokus i alla våra aktiviteter. Vår vision gällande vår kundtjänst är att ligga i topp avseende kompetens, svarstid och bemötande. Det skall vara smidigt och trevligt att kontakta och kommunicera med Quadient.
Vi söker dig som brinner för att alltid ge kunden bästa möjliga service. Du trivs med att arbeta med telefonen som ditt viktigaste arbetsredskap och du arbetar självständigt med hög engagemang- & aktivitetsnivå.
Vi driver varje avdelning som en egen affärsenhet och inom Customer Support ser vi också varje samtal som en affärsmöjlighet där vi erbjuder servicekontrakt, förbrukningsvaror samt portoförsäkringar. Vi arbetar mot gemensamma mål, där du blir en viktig del i att vi uppnår dem.
Du kommer att arbeta med att ge service till våra kunder via telefon och mail. Du kommer bland annat att få ge support och göra felanmälan på våra frankeringsmaskiner, registrera servicearbeten i vårt affärssystem samt hantera saldoförfrågningar i systemet. Vi ser gärna att du är behjälplig med allmänna kontorsgöromål samt vid behov ge intern service. Du kommer även att få ta emot inkommande tillbehörsbeställningar och lägga order i vårt affärssystem. Utöver de dagliga arbetsuppgifterna kommer du även ha ett helhetsansvar över vårt kundtjänstteam samt samarbetspartners i rollen som Team leader.
Personlig profil:
Som person är du positiv och social. Du är Serviceminded och kundfokuserad, du drivs av att ge bra service externt såväl som internt. Du har initiativförmåga samt förmågan att hantera ett högt arbetstempo. Du är strukturerad, ordningsam och intresserad av att lösa tekniska problem.
Vi ser att du har erfarenhet från att arbeta i kundtjänst och i en serviceroll, gärna via telefon. Det är meriterande om du haft en ledande team leader position inom kundtjänst. Du har god datavana och erfarenhet från att arbeta i IT- system samt Office-paketet. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, så väl i tal som i skrift.
Vi erbjuder:
Utöver en bra lön och kollektivavtal erbjuder vi även en konkurrenskraftig pensionsplan, förmåner och roliga aktiviteter för alla anställda. Arbetsredskap så som mobiltelefon och dator ingår i tjänsten. Du kommer vara baserad i våra fina nyrenoverade lokaler i Solna, Stockholm i ett öppet kontorslandskap.
Key words: Kundtjänst, Customer Support, Customer Support Agent, Vikariat, Team leader.