OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en coachingvan lagspelare som ser ambitiösa mål och grymma resultat på jobbet som en självklarhet? Har du förmågan att lyfta och vägleda dina medarbetare när det behövs som allra mest? Vi på foodora är på jakt efter ett socialt proffs som både har en fallenhet för teknisk problemlösning samt de people skills som krävs för att leda ett stort team. Om du även känner dig bekväm med snabba puckar på jobbet (ja, vi växer så det knakar!), så kanske vi kan bli kompisar!
VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA
Ha personalansvar för ca 20-25 stycken Service Agents
Ha fullt ansvar över att ditt team hanterar inkommande ärenden och levererar enligt gällande KPI:er
Koordinera, utbilda, schemalägga och utveckla det operativa arbetet i teamet
Genomföra uppföljning och coachning av agenterna enligt gällande rutiner samt aktivt arbeta med att förstå vad som driver kundnöjdhet - allt för att våra kunder ska få den bästa möjliga support och service!
I rollen ingår tekniska utmaningar och problem som kan uppstå med utrustning där utbildning och felsökning är kritiska moment i vår serviceleverans
VEM DU ÄR
Du kommer att ha många bollar i luften, så en stark prioriteringsförmåga är ett måste!
Vill du alltid utmana och utveckla rutiner eller arbetssätt för att effektivisera eller förbättra? Grymt!
Du kommer vara avgörande för teamets prestation, så vi förutsätter att du vet hur du använder dina skills för att få teamet att prestera på topp - vi snackar laganda och pepp!
Vi hoppas att du gillar att arbeta i ett (super) snabbt tempo!
KVALIFIKATIONER
Du har runt två års dokumenterad ledarskapserfarenhet, exempelvis från en ledarroll inom kundservice, support, försäljning eller liknande
Erfarenhet av ett arbete i en tekniskt driven miljö där du bland annat arbetat i olika CRM-system eller Salesforce (vi ser gärna att du är grym på teknisk felsökning)
Du har erfarenhet av att planera resurser, sammanställa daglig rapportering, och uppföljning av statistik & dokumentation
Du kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i tal och skrift, andra språk är meriterande
Kolla gärna in vår instagram foodorapeople.se så länge och utforska vad våra foodorians håller på med just nu. Vem vet, de kanske är dina framtida kollegor!
VILKA VI ÄR
Vi på foodora är ett gäng matälskare som drivs av att skapa framtidens leveranstjänst, där ödmjukhet, innovation och team work står oss allra närmast om <3. Vi bryter just nu ny mark för vad en leveranstjänst faktiskt är och uppfattas, därför är högt tempo och flexibilitet vardagsmat för oss - varje dag är (på riktigt) inte den andra lik!
Vi på foodora är människor från olika bakgrunder, med olika erfarenheter i bagaget och med vitt skilda synsätt och idéer. Det här ser vi som självklarheter, då vi helt och fullt tror att mångfald bygger grunden till vår kultur och framgång. Vi är stolta att kunna vara en arbetsgivare för människor från alla världens hörn och samtidigt utmärka oss som en av de snabbast växande bolagen inom LMD*!
För oss är det också viktigt att snabb tillväxt och framgång inte sker på bekostnad av vårt hållbarhetsarbete. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala, inte bara i Sverige utan i hela vår europeiska verksamhet, och våra mål inför framtiden är högt satta för att bli ledande för hållbarhet inom branschen. Allt från att ta fram fler elfordon i våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform - vi är vill stå för en grön framtid! Vill du vara med? :)
*LMD står för Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjat hos oss.
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag
Personalrabatt på foodora (woohoo!)
Tjänstepension, inkl. premiebefrielseförsäkring, samt olycksfall- och livförsäkring
Benify
Grymma AW’s och fester (vi alla längtar tills det är möjligt igen)!