OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad och affärsorienterad person som kan motivera och skapa resultat genom andra? Då kan jobbet som Team Leader för B2B Kundservice vara något för dig! Du tar en aktiv roll i den operativa verksamheten där du leder, coachar samt motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet för att uppnå gemensamma och individuella resultat. I rollen som Team Leader ingår det även rapportering av det dagliga arbetet till våra stakeholder.
Placeringsort: Solna. Du rapporterar direkt till Customer Service Manager.
Vad vi erbjuder dig i denna roll:
I rollen som Team Leader för Enterprise får du möjligheten att vara med och utveckla samt bidra till Customer Service och Fortums framtid.
Du erbjuds en möjlighet att utvecklas i en snabbväxande organisation med breda kontaktytor. En varierande roll med tydligt ansvar och mycket goda påverkningsmöjligheter. För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och att bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.
Dina Kvalifikationer
- För att vara framgångsrik i den här rollen är du en person som är drivande, självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar.
- Du är resultatorienterad och arbetar målmedvetet för att tillsammans med ditt team uppnå gemensamma mål. Som ledare är du motiverande, coachande och är skicklig på att inkludera ock skapa resultat genom andra.
- Du har en god analytisk förmåga, en god förståelse för siffror och kan snabbt omvandla fakta till konkreta handlingar.
- Du är intresserad av människor, kommunikativ och du kan anpassa din kommunikation i tal och skrift till mottagare.
- Vi ser att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst två års ledarerfarenhet med personalansvar. Erfarenhet inom Kundservice och försäljning är ett krav.
- Du har minst gymnasieexamen och goda språkfärdigheter i svenska och engelska.
Dina arbetsuppgifter:
Fullt resultat och personalansvar för B2B teamet
Kontinuerlig coachning och medlyssning i syfte att utveckla dina medarbetare
Uppföljning och rapportering av resultat till olika stakeholders
Processutveckling för de processer som ingår inom ditt ansvarsområde
Bistå i eller leda projekt som rör verksamheten
Vil du söka jobbet?
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg senast den 23 november 2021.
För ytterligare information, vänligen kontakta Kija Monteil, Customer Service Manager.
Tel: +46 73 023 30 26 eller kija.monteil@fortum.com
För kontakt med fackliga representanter vänligen ring +46 8 671 70 00.
Fortums Akademiker: Per Kenttä
Unionen: Birgitta Henriksson