OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig:
I rollen som Team Leader för Onboarding, får du chansen att ha en direkt påverkan på hela Fortum och Göta Energis försäljning och ekonomiska resultat. Det är en varierande roll, som har nära samarbete med alla verksamhetens olika funktioner och områden - allt för att vi skall ha så effektiv kundresa som möjligt.
Du kommer ingå i ledningen för Onboarding i Sverige, i vår försäljningsorganisation Customer Acquisition & Sales. Tillsammans kommer du arbeta med mångårigt erfarna kollegor med mycket branschkunskap och ett stort driv framåt.
Vår multibranding-strategi tillåter att vi jobbar med två brands parallellt, i något av våra två kontor i Sverige, ett i Solna och ett i Göteborg. Vilket betyder stor variation, en stor mängd duktiga medarbetare och många pågående projekt.
Är du en analytisk och affärsorienterad ledare som brinner för optimering och effektivisering? Då kommer tjänsten som team-leader inom vår försäljningsorganisation vara perfekt för dig! Du får chansen att arbeta med två av Sveriges största varumärken inom el handel, och vara en del av vårt Onboarding team som ansvarar för konvertering, uppstart och försäljnings-kvalité i Sverige.
Dina arbetsuppgifter:
- Optimera våra onboarding processer.
- Resultatansvar kopplat till uppstart.
- Personalansvar för en grupp bestående av säljare och administratörer.
- Proaktivt identifiera och driva projekt för att förbättra vår kundresa.
- Uppföljning av vår försäljning kopplat till konvertering, kvalité och bortfall.
- Coachning och uppföljning av medarbetare.
- Analysera och föreslå förbättringar i hela säljprocessen.
Din profil:
För att vara framgångsrik i den här rollen är du en engagerad ledare - som brinner för att stå med ena benet i det operationella och söker efter sätt att arbeta mer effektivt och digitalt, och det andra benet inom analys, datahantering och förstå konkurrenters beteende.
Vi ser att du kan ta alla personlighetstyper, och har inga problem med att motivera en säljare för att uppnå sina mål, eller en administratör att hålla en hög kvalité inom tid.
Du, som erfaren ledare, är van vid att arbeta i och förstå komplexa system samt processer och finner inspiration att hela tiden utveckla våra interna processer, så som kundens resa.
Dina kvalifikationer:
Vi ser gärna att du varit ledare minst tre år, gärna från en tillväxt eller förändringsresa. Erfarenhet inom försäljning eller kundservice är ett krav. Du har minst gymnasieexamen och goda språkfärdigheter i svenska och engelska.
Placeringsort är i Göteborg med omnejd. Vi är flexibla angående dagar på kontoret.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg senast den 28:e Mars.
För ytterligare information, vänligen kontakta Robert Johansson, Onboarding Manager Sweden: +4670 19 86 757, robert.johansson@fortum.com.