Team Leader för provtagare till European Drug Testing Service

Arbetsbeskrivning

Har du förmågan att koordinera, strukturera och arbeta proaktivt? Ser du potential och vill utveckla processer? Nu söker vi dig som vill arbeta som Team Leader på ett spännande bolag!

Om EDTS

EDTS, European Drug Testing Service, erbjuder kvalitetssäkrade drogtester, förebyggande utbildningar och arbete som ger stöd i att motverka alkohol- och drogmissbruk på arbetsplatser runt om i Sverige och Norge. Genom att utveckla policys och handlingsplaner, utbilda chefer och medarbetare samt genomföra provtagningar på arbetsplatser bidrar de till att skapa en säkrare arbetsmiljö och en produktion utan störningar. Med 30 års erfarenhet kan EDTS bistå med projektledning som grundar sig på erfarenheter från fler än 500 uppstarter av nya drogtestprogram. Hösten 2017 blev EDTS AB en del av det amerikanska bolaget Abbott Inc. Abbott är världsledande inom medicinsk teknik och patientnära tjänster och analyser.

Om rollen

I rollen som Team Leader för provtagarorganisationen har du en nyckelfunktion inom bolaget. Som Team Leader har du det yttersta ansvaret för provtagarorganisationen som består av ca 80 provtagare. Du säkerställer att du har tillgänglig personal för EDTS uppdrag, du håller i den inledande utbildningen för provtagarna vid start för deras anställning. Du följer upp provtagare efter deras utförda tester, sköter administration kring provtagningarna och hanterar årliga medarbetarundersökningar. Med andra ord en central funktion med både administrativa arbetsuppgifter samt att leda provtagarna i deras arbete.

Exempel på arbetsuppgifter

- Rekrytering av provtagare, från ax till limpa
- Introduktionsutbildning för nya provtagare
- Säkerställa att nya provtagare har allt som behövs inför uppstart av arbete
- Uppföljning, feedback och återkoppling av provtagare
- Administrativt arbete kring remissregistrering och uppdragsrapportering
- Planera konferenser och träffar för provtagare, skapa en trevlig arbetsmiljö och gruppdynamik


Notera att på EDTS förutsätts en prestigelös inställning till arbetet och teamen hjälper varandra när det behövs. Därmed kommer din positiva inställning och ditt engagemang att uppskattas av dina kollegor.

Om dig

Det viktigaste i rollen är givetvis ditt engagemang och driv att både hantera de löpande uppgifterna samt bidra till att utveckla verksamheten. Igen, så är funktionen en viktig sådan och dina personliga egenskaper kommer vara av otroligt värde i denna roll. Du trivs att arbeta med ledarskapsfrågor men ser också värdet i att arbeta med administrativa arbetsuppgifter för känslan att du är nära verksamheten. Du är strukturerad och noggrann, du är ambitiös och samarbetsvillig. Vi tror att du har arbetat med rekrytering i någon form tidigare, du är en person som brinner för mötet med människan och därigenom har goda ledaregenskaper. Den administrativa erfarenheter du har sedan tidigare hjälper dig med de olika delarna av rollen.

Kvalifikationer

- Leg sjuksköterska eller undersköterskeutbildning
- B-Körkort
- Svenska och engelska i tal och skrift
- God system- och datorvana


Som person är du

- Strukturerad: Du besitter förmågan att självständigt prioritera samt hantera flera olika uppgifter parallellt.
- Lösningsorienterad: Du har förmågan att vara flexibel och initiativtagande i ditt arbete.
- Effektiv: Du besitter förmågan att effektivt arbeta mot samt självständigt planera ditt arbete enligt uppsatta deadlines.
- Relationsskapande: Du har förmågan att kunna bygga långvariga relationer både internt och externt.


Arbetstider, tillträde och omfattning

Rollen är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Tjänsten är kontorsbaserad och kontoret ligger i Kista. I tjänsten förekommer resor inom Sverige. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd hos Hero, därefter finns det goda möjligheter att bli överrekryterad till EDTS.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024