OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du passion för att skapa fantastiska kundmöten, delar IKEAs värderingar och tror på vår vision - att skapa en bättre vardag för de många människorna? Vi söker dig som brinner för att leda & utveckla människor och vår verksamhet framåt. Så vill du växa och utvecklas tillsammans med oss på IKEA Umeå? Sök då tjänsten som Team Leader på Customer Experience redan idag!
Vi söker dig som är driven, har god självinsikt och som kan leda dig själv. Du är även trygg i att leda, inspirera och coacha andra personer i din omgivning. Du är positiv, entusiastisk och vill motivera & engagera dina medarbetare till att överträffa våra kunders förväntningar. Du är också lösningsorienterad, kommer gärna med nya idéer och motiveras av att arbeta i en miljö som präglas av ett högt tempo. Du älskar mötet med människor och har en förmåga att kommunicera på ett enkelt, ärligt och förtroendefullt vis.
På IKEA tror vi att varje individ har något värdefullt att erbjuda och vi rekryterar i första hand utifrån vem du är som person och vilka värderingar som driver dig och därefter utifrån kompetens och erfarenhet. Till den här tjänsten är det dock meriterande om du har tidigare erfarenhet från en ledande roll samt om du har arbetat med kunder och/eller service tidigare. Du behöver kunna kommunicera på svenska i tal och skrift.
En dag I ditt liv med oss
På Customer Experience, som vi så enkelt kallar CX, är ingen dag den andre lik. Vi är flera medarbetare som möter våra kunder först genom att hälsa dem välkomna i vår entré, vi ansvarar för våra minsta besökare i leklandet Småland, hjälper våra kunder att ta betalt i kassan, hanterar återköp och reklamationer på Kundservice, bokar hemleverans, lämnar ut varor på varuutlämningen och sedan hälsar kunderna välkomna åter innan dem lämnar vårt varuhus. Alla vi på CX ansvarar för att skapa en fantastisk upplevelse för våra kunder och vi bidrar till hela IKEAs försäljning.
Som Team Leader på CX kommer du ha direkt personalansvar för ca 12 medarbetare som du ska leda, coacha och utveckla i enighet med IKEAs personalidé och värderingar. Personalansvaret innebär att du bland annat ansvarar för rekrytering, utbildning, tidsrapportering, utvecklingssamtal och rehabprocesser. Men uppgifterna i vardagen kommer variera och en av dina främsta uppgifter kommer vara att leda och utveckla dina medarbetare i den dagliga driften genom ett närvarande ledarskap, alltid med kunden i fokus. Arbetat kommer vara ca 50% administrativt och 50% operativt.
Du kommer också att:
• Sträva efter att förbättra och förenkla arbetssätt och rutiner
• Leda, planera och prioritera den dagliga driften på avdelningen och du ansvarar för att säkra den dagliga bemanningen
• Vara delaktig i avdelningens långsiktiga strategiska planering och bidra till att avdelningens mål uppnås
• Bidra till att IKEA är en fantastisk arbetsplats
Om detta arbetsområde
Tjänsten som Team Leader på Customer Experience är en tillsvidareanställning på heltid (38,25 tim/v) med startdatum enligt överenskommelse. Arbetspassen är schemalagda dag- och kvällstid, vardagar samt varannan helg. Du kommer tillhöra Handels avtalsområde och ha en fast månadslön samt Ob-tillägg.
På IKEA har vi förmåner i form av personalrabatt, friskvårdsbidrag, hälsokonto samt bonusprogram för alla våra anställda. Men erbjudandet som IKEA framför allt erbjuder dig är en arbetsplats där det finns en stark tro på dig som medarbetare. Vi är en arbetsplats där det finns olika sätt att växa på. När du växer, växer också IKEA!
Ansök nu!
Ansök via vår hemsida www.ikea.se/jobb med CV och personligt brev. Vid ansökningstillfället kommer du även att få svara på ett par frågor. Går din ansökan vidare kommer du få genomföra en videopresentation. Håll utkik i mailen efter din inbjudan (även skräpkorgen). Efter videopresentation blir din ansökan utvärderad om du går vidare till en personlig intervju.
Har du några frågor om tjänsten vänligen kontakta avdelningschef Nora Forsman, nora.forsman@ingka.ikea.com
Har du frågor kring rekrytering- eller ansökningsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Sophia Rosander, sophia.rosander@ingka.ikea.com
Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är söndag den 29 januari.