OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Worko:
Worko startade 2011 i Stockholm med ambition om att utmana de traditionella rekryteringsföretagen. Sen dess har vår tillväxt varit stark och våra produkter väletablerade hos flera hundra kunder inom IT/Teknik/Samhällsbyggnad och vi har mottagit flertalet priser för tillväxt och pris för god arbetsplatskultur av Great Place to Work.
Idag uppgår antalet medarbetare till ca. 40 personer fördelat på kontoren i Stockholm och Oslo.
Om rollen:
Titeln för tjänsten är Teamleader. Utgångspunkten i rollen är att du har personalansvar för ett eget team bestående av Advisor (rekryteringskonsulter). Vår uppgift är att vi tillsammans med våra kunder jobba för att attrahera nya medarbetare som idag har ett arbete i linje med våra kunders strategiska kompetensförsörjningsplan. Detta görs via headhunting- arbete per telefon, och andra kanaler. Vi brottas dagligen med frågor och utmaningar kopplat till att hur vi ska sälja in och paketera våra kunders verksamhet, tjänster och anställningserbjudanden. Arbetet är försäljningsfokuserat med tyngd på kandidatrelationer och kundkontakt.
Som Teamleader ingår följande ansvarsområden:
- Budget och resultatansvar omfattande ca 5 lagkamrater
- Leda gruppens marknadsförings och leveransaktiviteter veckovis och månadsvis
- Leda planering av utbildningstillfällen och utveckling av individen & gruppen
- Arbeta tillsammans med vår Talent Acquisition Manager för att säkerhetsställa rekrytering av nya lagkamrater
- Leda gruppen mot att vara framtidens aktör inom rekrytering/kompetensförsörjning samt en attraktiv arbetsplats för Stockholms främsta rekryteringskonsulter
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är en driven, initiativrik person som trivs i ett högt tempo och att jobba mot utsatta mål. Du stimuleras av att bygga relationer och av att lära dig om olika branscher och roller. Vidare är du en person som behärskar balansgången mellan ledarskap och eget leveransarbete.
För att lyckas i rollen bör du ha:
- Minst 3-4 års relevant arbetslivserfarenhet som säljare eller rekryteringskonsult
- Erfarenhet av en ledande roll
- Förmågan att sköta research, rekrytering och uppföljning
- Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av affärsutveckling, personalansvar och kunskap inom affärssystem
- Du pratar svenska och engelska flytande
Om anställningen:
Worko har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Miljön genomsyras av framåtanda, laget före jaget och entreprenörskap. Möjligheten att vara med på en otroligt stimulerande resa inom bolaget är stor, samtliga ledande befattningar idag är tillsatta internt. Vi ger folk chansen att växa i takt med att företaget och kundbasen växer med stort fokus på personlig utveckling för en skräddarsydd karriär.
Du erbjuds en fast anställning med en bra grundlön och en stor rörlig del samtidigt som du blir medlem i Worko Achievement Program. Utöver detta får du såklart friskvårdsbidrag, möjlighet till löneväxling, träning på betald arbetstid och underbara kollegor och mycket god arbetsplatskultur.
Vi intervjuar löpande så tveka inte att ansöka idag!