Team Leader med personalansvar till CD Strömstad

Team Leader med personalansvar till CD Strömstad

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe.  With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.


KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.




Vi söker en Team Leader med personalansvar till CD - Customs Department på vårt kontor i Strömstad.

Vi ser att vi växer och att vissa avdelningar har blivit så stora att vi behöver anställa en Team Leader med personalansvar för att stötta avdelningschefen. I den rollen kommer du att säkerställa en god hantering gentemot teammedlemmar, och även säkerställa en tätare dialog med kunder.

Team Leader med personalansvar rapporterar till avdelningschef.

Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i karriären och vill utveckla sina ledarskapskunskaper. Det innebär att du har ett genuint intresse av att leda utvecklingen av vårt team och deras medlemmar. 

Vi kommer att ha ett tydligt fokus på implementering av nya rutiner och standarder för att stärka vårt tjänsteutbud. Rent praktiskt innebär det att allt från kärnprocess, infrastruktur kommer att utvecklas och sättas, för att teamet ska kunna leverera högt kundvärde och service.

Därutöver kommer du vara styrande i teamet. Du ser till att få teamet att dynamiskt jobba i samma riktning, samtidigt som du stöttar, peppar och motiverar teamet. Du har full fokus på att utveckla och ta fram sätt att prestera bättre och nå de satta målen. Tjänsten erbjuder en omväxlande arbetsdag med många intressanta utmaningar och erfarenheter.

Vi erbjuder: 

- Möjligheter att utveckla expertis, kompetens och karriär i vår internationella verksamhet
- Möjlighet att forma din egen arbetsdag, i nära samarbete med våra kunder, kollegor 
- En chefstjänst med stor potential att utveckla verksamheten och kollegor

Du är: 

- En person som gillar utmaningar och varierande arbetsuppgifter
- En naturlig relations- och teambyggare, både internt och externt
- Fokusera alltid på och prioritera kundservice
- Självgående och ambitiös
- Öppen för frågor, med förmåga att reflektera över problem med ett lösningsorienterat tänkesätt
- Är tålmodig, prestationsorienterad, motiverande och orädd
- Har en positiv inställning med förmåga att skapa goda kundrelationer
- Intellektuellt nyfiken
- Kan skilja ett problem från ett symptom 

Du har:

- Goda teoretiska kunskaper inom tullförmedling
- Förmåga att kommunicera tydligt och välformulerat, både muntligt och skriftligt
- Professionella språkkunskaper i svenska och engelska
- Tidshanteringsförmåga, stor kompetens i att strukturera och sätta kundprocedurer samt förmåga att prioritera
- Kunskaper inom särskilda tullförfaranden eller tull- och skattefrågor
- Kompetens i försörjningskedjan
- Ledarerfarenhet och/eller är villig att utveckla dina färdigheter  

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Postadress

Sydatlanten 6
GÖTEBORG, 41834

Liknande jobb


25 november 2024

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024