OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu för kunds räkning en ansvarstagande och socialt skicklig Team Leader / Operativ Projektledare som vill arbeta med att supportera våra kunds utveckling över hela Sverige - med bas i Stockholm. Vi är ett tidigt stadie i rekryteringen och kommer tillsätta tjänsten under våren. Tjänsten kommer vara heltid.
Vi erbjuder
Du kommer tillbringa tid ute hos kund, men även internt hos oss på Nordic Retail Group. Du kommer tillhöra ett team som alla gillar människor och brinner för retail! Vi gillar alla när det händer mycket och tempot är högt. Fantastisk stämning utlovas då de flesta av oss är utåtgående och hela tiden har nära till skratt mellan varven av fullt fokus. Vi står aldrig stilla utan rör oss hela tiden framåt och vill alltid vara i spetsen av handelns utveckling i norden. Hos är du garanterad att växa, utmana dig själv och vara med på en rolig resa.
Dina arbetsuppgifter
Som Team Leader är du en del av vår nordiska organisation som består av partners, kundansvariga, projektledare, säljare, rekryterare, designers, Art directors, produktionsledare och HR.
Du kommer rekrytera timanställda och fasta konsulter som du har en tät dialog med - även under helger och röda dagar. Du förväntas följa upp och briefa kunden vid varje ny veckostart och ha löpande möten kring projektet. I rollen är du bland annat med och planerar mässor, installationer, event och rekryterar nya kandidater till dina/NRGs team vid behov. Över tid har du mycket goda chanser att växa i ditt ansvar och bygga vidare på karriären över de kommande åren.
Övergripande ansvar som Team Leader / Projektledare
- Säkerställa att rätt person är på rätt plats - rekrytera och finna de bästa talangerna
- Vara delaktig genom administration, butiksbesök och nyfikenhet på att utveckla våra Retail-projekt på bred front
- Aktiv rapportering och uppföljning mot kunden
- Planera butiksscheman och träningsevent
- Coacha dina konsulter för att utveckla dem och nå högra försäljningsresultat över tid
- Säkerställa bra internkommunikation
Din bakgrund
Erfarenhet:
- Minst 2 års erfarenhet från butiksförsäljning eller annat serviceyrke
- Meriterande är att du arbetet med rekrytering och ledarskap/projektledning i någon form
- Haft resultatansvar som även innefattar rapportering och administration, fakturering etc.
Personliga egenskaper
- Social och älska att vara spindeln i nätet
- Ha ett stort socialt nätverk där du ses som den som alltid ”fixar det”
- Trivs med att ta eget ansvar
- Högt driv - du ska tycka om att arbeta
- Svenska och engelska ska du skriva och tala flytande - meriterande om du kan ett andra nordiskt språk flytande i tal
- Kunskaper i Excel
- Flexibel och ha möjligheten att jobba kvällar, helger, samt att åka iväg och lösa eventuella utmaningar som kan dyka upp - över hela Norden om så krävs
Övrigt
Tycker du ovanstående låter intressant kan vi erbjuda dig en spännande tjänst i en framgångsrik organisation med stora utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten beräknas tillsättas under våren 2020 och är heltid med provanställning på 6 månader. Intervjuer sker löpande så ansök nu. Frågor om tjänsten kan ställas till: wiede@nordicretailgroup.com
Besök gärna http://www.nordicretailgroup.c... (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.