Team Leader, SSI Schäfer

Team Leader, SSI Schäfer

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och driva Europas största automatiserade livsmedelslager tillsammans med oss och vår kund Coop.

Arbetsuppgifter
I rollen hos SSI Schäfer leder du ett team om ca 10 servicetekniker. Du deltar aktivt i den dagliga verksamheten, fördelar arbetet och ansvarar för genomförandet av underhållet på anläggningen. Anläggningen tillämpar TPM (Total Productive Maintenance), vilket innebär planerade, avhjälpande och preventiva åtgärder för att upprätthålla utrustningens tillförlitlighet på önskade nivåer. Vidare ansvarar du för att teammedlemmarna följer regelverk, uppsatta processer där stor vikt läggs vid hälsa och säkerhet.

Du och teamet analyserar löpande brister och data, gör riskanalyser och genomför förbättringar. Du är kontaktperson till vår viktiga kund Coop Logistik och har ett nära samarbete med dem. Efter fullgjort skift säkerställer du att dokumentation och rapportering till kund och kollegor sker enligt standard. Du rapporterar till RM Maintenance Manager på SSI Schäfer.

Anläggningen är under uppförande och du kommer initialt arbeta dagtid för att senare övergå i skift.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- en gymnasie- eller eftergymnasial utbildning inom underhåll, el, automation, maskin eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- minst 3 års erfarenhet av liknande områden med fokus på automation, underhåll och ledarskap
- behärskar svenska och engelska såväl muntlig som skriftligt
- goda kunskaper inom Office-paketet

Följande är meriterande, men ej krav:
- erfarenhet av Lean Production
- erfarenhet av att arbeta i något underhållssystem (CMMS)
- TPM (Total Productive Maintenance)
- PLC / styrsystem

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- anpassningsbar och har god samarbetsförmåga
- kommunikativ och en tydlig ledare med gott omdöme
- initiativtagande med fokus på resultat med kvalitet
- serviceinriktad och slutför det som påbörjats

Om företaget
SSI SCHÄFER är en världsledande leverantör av produkter och system för internt materialflöde, lager- och logistiklösningar. Vi har runt 70 dotterbolag och 7 produktionsanläggningar över hela världen, där vi utvecklar innovativa koncept och kundanpassade lösningar för våra kunders olika unika utmaningar. Med vår egen breda produktportfölj av allt från manuella till automatiserade lösningar, IT och mjukvara formar vi intralogistikens framtid.

Think Tomorrow. Att tänka långsiktigt och bortom det självklara, att vara en långsiktig partner för kunder och anställda – det är de egenskaper som förkroppsligar vårt företags DNA.

Ansökan
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2022
  • Ansök senast: 12 december 2022

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024