OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är en global ledare i att erbjuda konsulttjänster till fordonsbranchens återförsäljarled och eftermarknad, inklusive leverans av outsourcade helhetslösningar. Med 6000 medarbetare världen över och helägt av Bain Capital, arbetar vi med en ambitiös plan för tillväxt, både organiskt och genom förvärv. Vi är mycket stolta över vårt team bestående av ca 125 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och är ”partner of choice” för våra kunder. Ett exempel på detta är att Volvo Cars nyligen utsett oss till Strategic Partner. MSX International i Norden omsätter i år drygt 15 miljoner dollar med en årlig tillväxt på ca 10%.
Drivs du av att leda team och coacha dem till framgång genom att fokusera på kundnöjdhet och effektivitet? Har du arbetat i en supportverksamhet? Vill du arbeta i en spännande internationell miljö och är du redo att ta nästa steg i din karriär? - Då kan detta vara en möjlighet för dig.
Som team leader kommer du att ansvara för den dagliga verksamheten, att utveckla teamet samt säkerställa att uppsatta mål och nyckeltal nås. Du kommer att arbeta i nära samarbete med generalagenten för att sträva mot målet att ha marknadens mest nöjda bilägare. I rollen hjälper du även till att skapa och forma arbetet i supportteamet. En viktig del av jobbet är också att hålla en nära dialog med den interna organisationen, kunden och kundens återförsäljarnätverk i Norden.
Arbetsuppgifter:
· Ansvar för den dagliga operativa verksamheteten i teamet.
· Coacha och utveckla teamet till att nå uppsatta mål och nyckeltal men även uppföljning av kostnader och intäkter.
· Arbeta nära teamet ”hands-on” och samtidigt ha helikoptersyn och driva strategiska frågor.
Att aktivt komma med förslag på lösningar och förbättringar för att bidra till högre effektivitet.
Tät kommunikation med den interna organisationen och med kunden i olika länder.
Omfattning och arbetsplats:
Placering i Stockholmsområdet. Tjänstens omfattning är heltid.
Är du den vi söker?
Som team leader kommer du ha nära kontakt med våra uppdragsgivare och du förväntas kunna hantera olika typer av affärssituationer på ett professionellt sätt. Rollen ställer höga krav på förmågan att kommunicera och bygga goda relationer. Som ledare söker vi någon med ett genuint intresse för att utveckla teamet och förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt i en komplex miljö. För att lyckas väl i tjänsten tror vi också att du är en driven, lösningsorienterad och positiv person.
Kvalifikationer:
- Universitet/högskoleutbildning (alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet).
- Erfarenhet som team leader för support/kundservicetjänster.
- Grundläggande kunskaper inom juridik, främst Konsumentskyddslagar.
- Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
- Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men inte något krav.
- Mycket goda kunskaper i ett eller flera av de nordiska språken samt engelska.
- Internationell erfarenhet är meriterande.
- Erfaren användare av MS Office och Windows.
Vi erbjuder:
MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa. Du kommer vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak. MSXI har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify. I denna position ingår 6 veckors semester.
Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér