Team Leader till Contact Center, Solna

Arbetsbeskrivning

Som Team Leader för Contact Center Sales kommer du att ha en varierad och intressant roll där du får möjlighet att påverka genom att både vara operativ och jobba strategiskt.

Teamet hanterar kundärenden åt både återförsäljare och entreprenadbolag inom byggsektorn. Du rapporterar direkt till Head of Contact Center Northern Europe.

ARBETSUPPGIFTER

Du har ett totalansvar för att ditt team och att dina enskilda medarbetare uppnår definierade mål för exempelvis kundnöjdhet, servicegrad och effektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:


• att coacha, inspirera och entusiasmera dina medarbetare
• personal- och kapacitetsplanering samt rekrytering
• att löpande tillsammans med ditt team utveckla och optimera arbetsmetoder, rutiner och processer i syfte att höja kvalitén på de tjänster ditt team erbjuder
• att säkerställa att ditt team uppnår målen genom att kontinuerligt analysera och följa upp nyckeltal
• att delta upp till 50 % av din arbetstid i det dagliga arbetet

VAD VI ERBJUDER

Vi erbjuder ett arbete i ett globalt företag med välkända produkter där du ges möjlighet att utvecklas både som människa och ledare. Du kommer att vara del av en arbetsplats med engagerade team medlemmar, ett högt tempo, och en arbetsplats där vi tillsammans utformar och ständigt förbättrar verksamheten.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har ledarerfarenhet inom kundservice, är tydlig och rak och har en förmåga att visa rätt riktning och stå för dina beslut. Du kan vara tuff när det krävs, vågar ställa krav och är rättvis.

Du är bra på att lyssna, är flexibel och öppen för förändringar, och en person som skapar engagemang och inspirerar till glädje i arbetet. En trygg person som är duktig på att kommunicera och kan ha en konstruktiv dialog med sina medarbetare.

Du är engagerad och drivs av att leda en lönsam verksamhet och är inte rädd för att själv hjälpa ditt team med de vardagliga arbetsuppgifterna.

Du har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare är det är viktigt att du har god IT- och systemförståelse, gärna med erfarenhet av större affärssystem som t ex SAP.

I denna roll förväntas du delta i det operativa arbetet t.ex. genom ett eget kundansvar. Att ha en djupare förståelse för driften ser vi som en möjlighet att kunna utveckla den.
 
Som person är du innovativ och har en god initiativförmåga för att utveckla och optimera verksamhet samt relaterade processer. Samtidigt är du en strukturerad och organiserad person som har både strategiskt och operativt fokus. Du är positiv och lösningsorienterad och har alltid kunden, såväl den interna som den externa, i fokus.

NYFIKEN?

Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-10-29. Urval sker löpande vilket göra att vi kan anställa tidigare än sista ansökningsdatum, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten välkommen att kontakta Contact Center Sales Manager Jennifer Stenqvist, jennifer.stenqvist@bshg.com

BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group. Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13.9 miljarder euro under 2020 och mer än 60 000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö. Ta ett steg vidare i din karriär – tänk framåt med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BSH Home Appliances AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

Landsvägen 32
None

Postadress

Box 503
SOLNA, 16929

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024