OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För anställning hos kund, en av nordens ledande finanskoncerner söker vi nu en Team leader till en enhet som ansvarar för att kvalitetssäkra och utveckla huvudboksprocesser i de nordiska länderna.Tjänsten är belägen i Stockholm city. Rollen kommer både att fokusera på utveckling samt den interna kontrollen av huvudboksprocesser. I rollen som Team leader kommer du att ha ett övergripande ansvar för kvalitetssäkring av kontroller, styrning och analys av redovisningsprocessen.Arbetet innebär att säkerställa effektiva processer genom hela redovisningsflödet och i samband därmed verka som internkonsult.Vidare kommer du även att arbeta med intern kontroll frågor samt att säkerställa att processerna följer gällande policys och riktlinjer för koncernen.Du kommer också att arbeta med förbättrings- och utvecklingsprojekt avseende kvalitetsfrågor i de IT-system som stödjer huvudboksprocessen. I din roll kommer du att ha mycket kontakt med andra enheter inom koncernen. Du är civilekonom eller motsvarande och har minst tio års arbetslivserfarenhet.Vi ser gärna att du har erfarenhet antingen från intern kontroll, IT revision, redovisningschef eller som konsult.Om du har erfarenhet från finansbranschen eller från en större koncern är detta naturligtvis en fördel.Du har en stor förståelse för hur system kommunicerar och en god kännedom om redovisning.Då du kommer att arbeta på nordisk basis är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift.Som person är du analytisk och bra på att förstå samband och processer.Vidare är du flexibel, stresstålig samt van vid att ha många bollar i luften.Du är drivande och har förmågan att entusiasmera medarbetare till att arbeta mot uppsatta mål.Slutligen trivs du i en expansiv och föränderlig nordisk miljö. Du erbjuds stimulerande arbete i en stor och stabil internationell koncern där det finns stora möjligheter till utveckling i kompetens, arbetsuppgifter och ansvar. Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt.Prodiem AB är ett expansivt rekryterings- och konsultföretag specialiserade inom ekonomi- och löneområdet.Vi har idag tre verksamhetsområden; konsulter, rekrytering och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134