Team Leader till Fortum

Team Leader till Fortum

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och affärsorienterad person som kan motivera och skapa resultat genom andra? Då kan jobbet som Team Leader för B2B kundtjänst vara något för dig! Du tar en aktiv roll i den operativa verksamheten där du leder, coachar samt motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet för att uppnå gemensamma och individuella resultat. I rollen som Team Leader ingår det även analys och rapportering av det dagliga arbetet till våra stakeholders, vilket gör denna roll väldigt social och ställer högra krav på din kommunikativa förmåga.

För att gå vidare i denna rekryteringsprocess behöver du utföra ett personlighetstest som vi skickar till din mail efter ansökan. Slutkandidaterna kommer även utföra färdighetstester.

Dina arbetsuppgifter
- Fullt resultatansvar för B2B teamet

- Kontinuerlig coachning och medlyssning i syfte att utveckla dina medarbetare

- Uppföljning och rapportering av resultat till olika intressenter
- Aktiv delta i budgetarbetet och målsättning för teamet och verksamheten
- Ansvara för grupp-och individutveckling för det egna teamet
- Skapa förutsättningar för medarbetare att nå sina mål
- Personalansvar från anställning till avslut
- Rekrytering
- Arbeta nära och i samarbete med andra Team Leaders
- Bistå i eller leda projekt som rör verksamheten.


Placering: Solna

Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid



Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen är du en person som är drivande, självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du har starkt affärssinne med förmåga att kunna arbeta både strategiskt och operativt.

Du är resultatorienterad och arbetar målmedvetet för att tillsammans med ditt team uppnå gemensamma mål. Som ledare är du motiverande, coachande och tar fullt ägandeskap för de processer som ingår i ditt ansvarsområde. Du har ett tydligt, coachande ledarskap och är skicklig på att inkludera och skapa resultat genom andra.

Du har en god analytisk förmåga, en god förståelse för siffror och kan snabbt omvandla fakta till konkreta handlingar. Du är intresserad av människor, kommunikativ och du kan anpassa din kommunikation i tal och skrift till mottagare.

Dina kvalifikationer
Vi ser att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst två års ledarerfarenhet med personalansvar. Erfarenhet inom B2B är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att utveckla kundtjänstverksamhet med goda resultat. Du har minst gymnasieexamen och goda språkfärdigheter i svenska och engelska.

Vi erbjuder dig
I rollen som Team Leader för Enterprise får du möjligheten att vara med och utveckla samt bidra till Customer Service och Fortums framtid.

Du erbjuds en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation i en utvecklande roll med breda kontaktytor. En varierande roll med tydligt ansvar och mycket goda påverkningsmöjligheter. Du blir en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen och du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor. För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.



Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?
  2. Höga emotionella krav

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024