Team Leader till Fortum

Arbetsbeskrivning

Your role

Är du en engagerad och affärsorienterad ledare som kan motivera och skapa resultat genom andra? Då kan jobbet som Team Leader på Business to customer (B2C) vara något för dig! Du tar en aktiv roll i den operativa verksamheten där du leder, coachar samt motiverar dina medarbetare i det dagliga arbetet för att uppnå gemensamma och individuella resultat.

Dina arbetsuppgifter:

- Fullt resultatansvar för B2C teamet

- Kontinuerlig coachning och medlyssning i syfte att utveckla dina medarbetare

- Aktivt delta i budgetarbete och målsättning för teamet

- Ansvara för grupp- och individutveckling för det egna teamet

- Skapa förutsättningar för medarbetare att nå sina mål

- Personalansvar från anställning till avslut

- Rekrytering

- Arbeta nära och i samarbete med andra Team Leaders

- Bistå i eller leda projekt som rör verksamheten

We offer you

I rollen som Team Leader för B2C får du möjligheten att vara med och utveckla samt bidra till Customer Service och Fortums framtid. Du erbjuds en möjlighet att utvecklas i en miljöinriktad och snabbväxande organisation i en utvecklande roll med breda kontaktytor. En varierande roll med tydligt ansvar och mycket goda påverkningsmöjligheter. Du blir en del av ett företag som strävar efter att vara föregångare i energibranschen och du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor.

För hos oss är det viktigt att trivas. Det innebär inte bara att arbeta med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.

För att vara framgångsrik i den här rollen är du en person som är drivande, självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du har starkt affärssinne med förmåga att kunna arbeta både strategiskt och operativt. Du är resultatorienterad och arbetar målmedvetet för att tillsammans med ditt team uppnå gemensamma mål. Som ledare är du motiverande, coachande och tar fullt ägandeskap för de processer som ingår i ditt ansvarsområde. Du har ett tydligt, coachande ledarskap och är skicklig på att inkludera och skapa resultat genom andra.

Du har en god analytisk förmåga, en god förståelse för siffror och kan snabbt omvandla fakta till konkreta handlingar. Du är intresserad av människor, kommunikativ och du kan anpassa din kommunikation i tal och skrift till mottagare. Du agerar som en förebild och har med dig Fortums värderingar i allt du gör.

Dina kvalifikationer:

Vi ser att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet varav minst två års ledarerfarenhet med personalansvar. Erfarenhet inom försäljning och kundservice är ett krav. Du har minst gymnasieexamen och goda språkfärdigheter i svenska och engelska.

Interested?
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 september.

När du söker jobb i Fortum Consumer Solutions kommer du att behandlas objektivt. Vi utvärderar inte kandidater baserat på ålder, kön, nationalitet och andra icke relevanta faktorer.

I denna rekrytering har vi löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.

Contact:

För ytterligare information, vänligen kontakta Marie Gustavsson, Customer Service Manager på e:mail: marie.gustavsson@fortum.com.

Facklig representant för Unionen är Birgitta Henriksson: birgitta.henriksson@fortum.com, +4670 54 96 660.

Facklig representant för Akademikeran är Claes Frykstrand: Claes.Frykstrand@fortum.com, +46703445292.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Consumer Solutions within Fortum
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024