OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Hillebrand är ett globalt speditions- och logistikbolag som i över 175 år transporterat vinfat. Idag spänner sig Hillebrands unika nätverk över 90 länder och har strategiskt placerade kontor i samtliga vinproducerande områden i världen. Företagets fokus är att leverera sina kunders produkter på ett säkert, snabbt och omsorgsfullt sätt. De hanterar logistiken och transporten för alla typer av kvantiteter av vin, allt från enstaka flaskor till stora mängder, från alla ursprung till alla destinationer. De vill göra logistiken enkel för sina kunder. Deras vision är att bli ledande globalt när det kommer till transport av vin, sprit, öl och andra produkter som kräver extra varsamhet. Hillebrands kunder värderar deras omsorgsfulla hantering av produkterna, deras pålitliga och effektiva lösningar samt deras kundfokuserade, lätta och vänliga sätt att hålla dialogen.
Din Roll
På Hillebrands kundserviceavdelning arbetar du tillsammans med kollegorna på avdelningen med frågor som rör transport och logistik, fakturering, orderhantering, tull och lagerhantering. Som Team Leader har du ett team på ca 8-10 personer som du coachar och leder i de dagliga arbetet. Du ansvarar för att säkerställa att teamet upprätthåller höga nivåer på service och effektivitet. Teamet, tillsammans med dig, ansvarar för ett säkert, försäkrat och smidigt flöde av allt transporterat gods med fokus på korrekta fakturor, minimal skadehantering och att optimera bruttomarginaler. Du ansvarar för planeringen av arbets- och kundfördelning mellan personalen i nära samarbete med kundservicechefen som också är den du rapporterar till.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Daglig ledning och coaching av teamet
- Säkerställande av en högklassig kundupplevelse
- Kundvård och kundmöten
- Måluppföljning
- Administration av kundflöde från inköpsorder till slutmottagare
- Utveckling av processer och kunderbjudande
Din profil
Vi ser att du har en gymnasieutbildning och/eller KY-utbildning inom kundservice, transport eller logistik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. En kandidatexamen inom logistik är meriterande. Du har en förståelse för speditionskoncept och har erfarenhet av att arbeta i en spedition/logistikmiljö. Vidare har du flera års erfarenhet av att arbeta med kundservice, inköpsorderplanering och administration. I rollen krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska.
För att lyckas i rollen krävs att du har en god ledarskapsförmåga och att du kan arbeta självständigt med en god förmåga att prioritera och delegera. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål samt att inspirera ditt team för att nå dit. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att stötta och hjälpa andra. Vidare har du en god känsla för affärer och kunder.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit ett game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assesments och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden