Team Leader till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Om tjänsten
Vi söker en engagerad Team Leader till kundtjänstavdelningen hos ett av våra kundföretag med kontor norr om Stockholm.
I rollen som Team Leader arbetar du operativt i den dagliga verksamheten och har ett övergripande ansvar för funktionen som idag består av 3 personer. Du kommer att arbeta med det dagliga kundtjänstarbetet cirka 80 % av tiden och resterande tid utveckla och coacha dina medarbetare i deras arbete.


Arbetsuppgifter
I din roll som kundtjänstmedarbetare är din främsta uppgift att hjälpa kunderna med sökning, koordinering och uppföljning av beställningar och produkter.
Besvara frågor gällande beställningar, produkter, nya kampanjer, returer, reklamationer och felbeställningar genom ett ärendehanteringssystem. Arbetet och kommunikationen sker främst via mejl men även över telefon.
Företagets kunder och distributörer kommer från olika delar av världen och koncernspråker är därav engelska. Kunderna arbetar i företagets lager, butiker och på företagets säljavdelningar.


Dina huvudsakliga ansvarsområden som Team Leader blir att;
- Arbeta med det dagliga kundtjänstarbetet tillsammans med dina medarbetare
- Fördela arbetsuppgifter mellan medarbetarna, samordna arbetet med effektivisering och standardisering av processer och arbetsmetoder
- Säkerställa att teamet har en god tillgänglighet mot företagets kunder samt ger god service med hög kvalité
- Inspirera och coacha medarbetarna till en kontinuerlig utveckling inom kompetensområden och mot uppsatta mål
- Planera och leda vecko- och månadsmöten
- Sätta tydliga mål och aktivt delta i kontinuerligt förbättringsarbete



Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant erfarnhet från tjänster inom support och service. Det är fördelaktigt om du har en liknande tjänst i dagsläget eller har arbetat ett par år inom kundtjänst och söker en tjänst med mer ansvar.
Det är även meriterande om du har bakgrund från logistik eller produktionsbranschen.
Koncernspråket är engelska och det är ett krav att du kan skriva och prata engelska obehindrat.

Du som söker denna tjänst är social, ödmjuk och prestigelös. Du trivs i en operativ ledarroll där arbetsuppgifterna varierar från högt till lågt.
Som ledare är du engagerad, en god lyssnare och har förmågan att entusiasmera medarbetare. Du fattar tydliga beslut och kan leda gruppen genom att föregå som en bra förebild. Du har en positiv inställning och stark vilja att utveckla, förbättra och göra resultat tillsammans med dina medarbetare. Du brinner för att ge god service och att vara en god medarbetare.


Övrigt
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos Kontorsfixarna men arbetar ute hos vår kund. Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024