OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teamledare till Lowell Sverige
Vill du driva och utveckla ett av våra team på Lowells Contact Center? Har du erfarenhet av att leda andra och har förmågan att lyfta och inspirera till goda prestationer? Då har vi en spännande utmaning för dig.
Om tjänsten
Inom Contact Center sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Avdelningen tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en positiv kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Vi finns tillgängliga i flera olika kanaler för våra kunder, tex web, sms, chatt, telefon, email och brev.
Contact Center består av ca 70 medarbetare fördelat på 6 olika team och denna roll är till ett befintligt team och vi efter nu efter en teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Leda och fördela det operativa arbetet inom teamet med stöd från workforce management
* Daglig uppföljning av resultat och prestationer för satta mål och KPIer
* Coacha och utveckla vår personal för att ha rätt förutsättningar för goda prestationer
* Skapa ett suveränt arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
* Genom ett coachande förhållningssätt skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
* B2B, B2C, Kvalitetsansvar samt delta i vissa specifika klientsamarbeten
* Tillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Contact Center som är Best in our field.
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.
Du kommer att ha personalansvar för ca 10-12 personer och rapporterar till Head of Contact Center.
Vem vi söker
För denna tjänst krävs det att du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att leda andra personer inom Contact Center eller motsvarande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper, vilja göra bra affärer och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback. Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor. Erfarenhet från samma eller liknande bransch är meriterande men inte ett krav. Dina arbetstider är för närvarande dagtid måndag till fredag.
Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med att utveckla och utmana oss själva. Vi erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har vi valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambitous, Caring, Exellence & Responsibilty. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sätt att vara och arbeta på..
Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Gustaf Cronquist Head of Contact Center.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lowell Group