OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar att ha ett ansvar för gemensamma mål och samtidigt se människor utvecklas? Har du några års erfarenhet av Service desk och är redo för nästa utmaning? Eller kanske till och med jobbat som Team Leader? I så fall har vi rollen för dig!
En av våra fantastiska kunder letar nu efter en person som vill axla ansvaret som Team Leader för en ”blandad” support som hanterar användare både via telefon, onsite och en Walk In-desk.
Supporten är under utveckling och det händer mycket med bland annat strukturförändringar och nya grupperingar. Du kommer att arbeta tillsammans med en till Team Leader.
Du kommer att arbeta med bla dem i First line som består i dagsläget av ca 6 personer men håller på att växa. Teamet kan komma att bli större framöver.
Kunden är verksam inom elförsörjning och är en viktig aktör för hela Sverige. Eftersom el räknas som en samhällskritisk funktion så är säkerhet något som de värderar högt. Innan du börjar jobba hos kunden så kommer du att genomgå en bakgrundskontroll.
Kunden jobbar främst i en Windowsmiljö med glada och trevliga, interna användare. I arbetet ingår att avhjälpa användarna med alla möjliga IT-problem, allt ifrån installationer, konfigurationer etc till att byta ut hårdvara. Det kan handla om datorer, mobiltelefoner eller konferensutrustning.
Din bakgrund
Du har minst fem års erfarenhet inom it-support, det kan vara antingen inom servicedesk eller onsite. Vi ser att du kommer från en servicedesk bakgrund där du jobbat med ärendehantering angående frågor inom infrastruktur. Du är duktigt på att bemöta människor. Du talar och skriver flytande svenska. Du tror också att du kommer att godkännas av kunden efter att de har gjort en bakgrundskontroll.
Du som person
Som person är du mån om teamet och ni strävar tillsammans mot gemensamma mål.
Arbetstider
8-17, vardagar
Placering
Sundbyberg
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Hos Thalamus kommer du bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult. Vi lägger stort fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas.
Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.
Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: TL, ”Teamleader” ”Team leader” TL, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.