OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli ”partner of choice” för alla våra kunder och intressenter.
Drivs du av att leda team och coacha dem till framgång genom att fokusera på kundnöjdhet och effektivitet? Har du arbetat i en supportverksamhet? Vill du arbeta i en spännande internationell miljö och är du redo att ta nästa steg i din karriär? - Då kan detta vara en möjlighet för dig.
Som Team Leader kommer du att ansvara för den dagliga verksamheten, att utveckla teamet samt säkerställa att uppsatta mål och nyckeltal nås. Du kommer att arbeta i nära samarbete med generalagenten för att sträva mot målet att ha marknadens mest nöjda bilägare. I rollen som Team Leader hjälper du till att skapa och forma arbetet i supportteamet. En viktig del av jobbet är också att hålla en nära dialog med den interna organisationen, kunden och kundens återförsäljarnätverk i norden.
Arbetsuppgifter:
· Ansvar för den dagliga operativa verksamheteten i teamet.
· Coacha och utveckla teamet till att nå uppsatta mål och nyckeltal men även uppföljning av kostnader och intäkter.
· Arbeta nära teamet ”hands-on” och samtidigt ha helikoptersyn och driva strategiska frågor.
Att aktivt komma med förslag på lösningar och förbättringar för att bidra till högre effektivitet.
Tät kommunikation med den interna organisationen och med kunden i olika länder.
Omfattning och arbetsplats:
Placering i Stockholmsområdet.Tjänstens omfattning är heltid.
Är du den vi söker?
Som Team Leader kommer du ha nära kontakt med våra uppdragsgivare och du förväntas kunna hantera olika typer av affärssituationer på ett professionellt sätt. Rollen ställer höga krav på förmågan att kommunicera och bygga goda relationer. Som ledare söker vi någon med ett genuint intresse för att utveckla teamet och förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt i en komplex miljö. För att lyckas väl i tjänsten tror vi också att du är en driven, lösningsorienterad och positiv person.
Kvalifikationer:
- Universitet/högskoleutbildning (alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet).
- Erfarenhet som Team Leader för support/kundservicetjänster.
- Grundläggande kunskaper inom juridik, främst Konsumentskyddslagar.
- Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
- Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men inte något krav.
- Mycket goda kunskaper i ett eller flera av de nordiska språken samt engelska.
- Internationell erfarenhet är meriterande.
- Erfaren användare av MS Office och Windows.
Vi erbjuder:
MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa. Du kommer vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak. MSXI har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify. I denna position ingår 6 veckors semester.
Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:
Peter Eliasson Nordic Helpdesk Development Manager +46 736 508 437
Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér