Team leader till teknisk supportavdelning - Whirlpool Nordic

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena logistik, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

MultiMind Bemanning rekryterar en Team leader med erfarenhet inom vitvaruområdet till Whirlpool Nordic. Tjänsten avser en rekrytering och du blir anställd direkt av vår uppdragsgivare.

Whirlpool Corporation är världens ledande tillverkare av vitvaror med 69 000 anställda och 59 produktions- och utvecklingscenter runt om i världen. 2013 omsatte företaget 19 miljarder US Dollar. I Europa har Whirlpool ca 10 000 medarbetare, försäljning i mer än 30 länder och tillverkning i sex länder. Whirlpool Corporation säljer och marknadsför ledande varumärken som Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Bauknecht, Jenn-Air, Amana, Brastemp, med flera - i nästan alla länder i världen. Whirlpools Europeiska huvudkontor ligger i Comerio i Italien. Från kontoret i Stockholm arbetar man mot hela den nordiska marknaden. Ytterligare information om företaget hittar du på www.whirlpoolcorp.com och www.whirlpool.se 

Arbetsbeskrivning
Som team leader för den tekniska supporten ansvarar du för en grupp om 5 personer. Ditt arbete omfattar i stort att utveckla och driva gruppens arbete i rätt riktning och gentemot uppsatta mål. Ditt övergripande mål handlar om att driva funktionen med fokus på ökad service. I arbetsrollen ingår även att stötta och utveckla personalen samt att skapa en stark teamkänsla. Som team leader deltar du även själv i det operativa arbetet. I detta ingår teknisk support (via mail och telefon) gentemot fälttekniker, support kring företagets administrativa affärssystem där service-ordrar, reservdelsbeställningar och produktbyten registreras, tekniskt stöd gentemot företagets Customer Care Center, prövning kring reklamationer och produktbytesförfrågningar samt administrativt arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tidigare har arbetat som servicetekniker samt har erfarenhet av arbetsledning av team. Du trivs bra i en serviceinriktad roll och strävar alltid efter att leverera bästa möjliga service till kund. Du är trygg i din roll som ledare och har en god förmåga att motivera och utveckla dina medarbetare. Som person är du initiativtagande och kommer med nya idéer för att uppnå uppsatta mål. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt.

För rollen krävs goda kunskaper i Officepaketet samt flytande engelska och svenska, både i tal och skrift. Har du kunskaper i flera nordiska språk är detta en merit, men inget krav. Har du arbetat med affärssystemet SAP eller annat integrerat affärssystem är även detta en fördel.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i internationell miljö. Internt finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Då urvalsarbetet sker kontinuerligt rekommenderar vi dig att skicka din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Servicetekniker till vårt team i Västra Frölunda

17 januari 2023

Vitvarutekniker till Helsingborg

Vitvarutekniker till Helsingborg

9 december 2022

Vitvarutekniker till Halmstad

Vitvarutekniker till Halmstad

9 december 2022