Team Leader/Teamledare 1st Line support

Arbetsbeskrivning

Idenet söker Team Leader till Servicedesk 1´st Line

Arbetsbeskrivning
I rollen som Team Leader är det fokus på att säkerställa vår leverans ut mot kunderna genom att leda, koordinera och prioritera arbetet för teknikerna. Du ser till att vår leverans håller en hög kvalité och att ärendehanteringen sker efter våra rutiner och processer, samtidigt som du ser till att våra medarbetare utvecklas och trivs.

Arbetsuppgifter:
Arbeta för att teamet levererar efter uppsatta SLA och KPI.
Arbeta för att ärenden hanteras enligt våra rutiner och processer, baserat på ITIL.
Förbättra, upprätthålla och implementera rutiner i samråd med Service Desk Manager.
Löpande samtal för att coacha, hjälpa och utveckla medarbetare.
Olika aktiviteter för att säkra vår kundnöjdhet.
Ta fram och följa upp mål med statistik från t.ex. telefonilösning och ärendehanteringssystem.
Till viss del praktiskt arbete med kunders ärenden och tekniska lösningar.
Incident Management
Service Delivery Manager.

Vem är du?
Du har en dokumenterad erfarenhet av en liknande roll eller har arbetat länge inom en IT supportorganisation och känner att du är redo att ta nästa steg och då i rollen som Team Leader. Du har naturligtvis i grunden ett intresse för service och support, men framförallt en känsla för hur man leder och utvecklar människor. Det är en fördel om du är insatt i teknik och problemlösning för att kunna prioritera och hantera ärenden, ibland i stressade situationer. Vi söker någon som trivs med att vara en del av ett team men som ändå har förmågan att arbeta självständigt mot uppsatta mål.
Du är van att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare hos Idenet erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi ligger i den absoluta framkanten när det gäller ny teknik från framförallt Microsoft. Vi är ett lyhört företag där dina idéer och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vårt kontor finns på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.



Vi tillämpar provanställning, ansökan med löneanspråk märks "Team Leader" och skickas till hr@Idenet.com. Sista ansökningsdagen 7:e februari
Kontaktperson
Eventuella frågor besvaras av Martin Davies via e-post hr@Idenet.com

Kontaktpersoner på detta företaget

PCST Manger Andrea Moroni
0704290162

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Idenet AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 22 januari 2014

Besöksadress

Norra Stationsgatan 93
None

Postadress

Norra Stationsgatan 93
STOCKHOLM, 11364

Liknande jobb


Central Controller

Central Controller

21 november 2024

Service Operations Dispatcher (58840)

Service Operations Dispatcher (58840)

21 oktober 2024

Cell Bank Coordinator

Cell Bank Coordinator

7 augusti 2024