Team ledare – Servicedesk

Arbetsbeskrivning

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.



MSB:s Servicedesk/Kundtjänst har uppdraget att tillhandahålla första linjens support och stöd för de interna IT systemen samt övrig intern service till myndighetens medarbetare.

Vi är också ansvariga för första linjens support för några av de system/tjänster som MSB erbjuder till externa aktörer.

Tillsammans med övriga IT-funktioner inom myndigheten är vi drivande i att öka effektiviteten i våra system men också hur vi använder dem, allt för att bidra till en effektivare myndighet. Vi jobbar aktivt med förbättringar och vårt mål är att erbjuda en service som tillgodoser myndighetens alla krav och behov och att våra kunder är nöjda.

Inom Servicedesk/Kundtjänst är vi fem medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar tätt tillsammans för att lösa våra uppgifter och för att ger våra kunder en så bra service som möjligt.

Nytt ärende och dokumenthanteringssystem, kraftigt ökande digitalisering, ny klientplattform, ny telefonilösning samt nya lokaler är bara några av de spännande myndighetsövergripande projekten som pågår eller kommer att startas i närtid där Servicedesk/Kundtjänst har viktiga roller.

Dina arbetsuppgifter
Som Teamledare för ServiceDesk/Kundtjänst leder och koordinerar du arbetet inom teamet samtidigt som du också deltar i det dagliga arbetet. Du arbetar med uppföljning och analys av ärendeflödet och är ansvarig för processerna inom Servicedesk/Kundtjänst. Du driver också förbättrings och utvecklingsarbetet inom teamet.

Samarbete både inom och utanför Servicedesk/Kundtjänst är viktigt och för att lösa dina arbetsuppgifter kommer du att skapa dig ett stort kontaktnät inom myndigheten. I rollen som teamledare för Servicedesk/Kundtjänst kommer du att ha stora möjligheter att påverka både hur ni löser era uppgifter men också hur Servicedesk/Kundtjänst utvecklas långsiktigt.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som under några år har arbetat med användarsupport och har en bred erfarenhet av IT i allmänhet. Du är en naturlig ledare och har gärna erfarenhet av en roll som till exempelvis teamledare eller projektledare. Erfarenhet av administration av Microsoftbaserade miljöer (Active Directory, Exchange, SharePoint etc) är viktigt tillsammans med kännedom om ramverk som t.ex. ITIL. Har du dessutom en relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper som vi bedömer likvärdiga och kunskap om ärendehanteringssystem så är du den person vi letar efter.

Du som är serviceinriktad och gillar att ha många kontaktytor kommer trivas i denna roll. Har du förmåga att entusiasmera dina kollegor och är bra på att samarbeta så är detta rätt plats för dig. Du har en förmåga att se helheter och är en god analytiker. Har du ett stort driv, förmåga att ta egna initiativ och gillar förbättringsarbete har du förutsättningarna att lyckas i denna roll. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

MSB arbetar för ökad jämställdhet och likabehandling, såväl internt som gentemot medborgarna. Det krävs ett aktivt arbete för ett samhälle utan diskriminering. Därför är det viktigt för oss att alla inom MSB bidrar och är delaktiga i vår strävan.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Karlstad. MSB tillämpar provanställning. För anställning krävs svenskt medborgarskap. Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras.

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Ann Sörensen under v 33. Fackliga företrädare är Åsa Andtbacka ST, Jörgen Mähler SACO och Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 22 augusti 2016, märkt med referensnummer 2016/101. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Claes-Uno Brask, Enhetschef
0771-240 240
Lars Löfkvist, Projektledare
0771-240 240

Sammanfattning

Besöksadress

651 81 Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Fleminggatan 14
Stockholm, 11226

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024