Team Manager

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att leda och utveckla andra? Vill du vara med och driva förändring på en inspirerande och fartfylld arbetsplats?

Vi söker nu en Team Manager till vårt Fulfillment Centre i Rosersberg. Rollen innebär bland annat att leda ett team om cirka 15 medarbetare i det dagliga arbetet samt strategisk planering genom att utveckla och strukturera processer och arbetssätt i verksamheten. Du är en central del i lagrets framtida utveckling och i Dustins strävan efter att ständigt utveckla vår personal.

Rekryterande chef är Eva Maria Rudbäck, Head of Fulfillment Centre på Dustin. Hennes ledarskap kan beskrivas som tydligt, målfokuserat och nyfiket. Teamet kan beskrivas som in lyssnande, öppet och arbetar med stor frihet under ansvar. Deras arbete präglas av struktur, lojalitet, glädje och ansvarstagande.

Den här tjänsten är placerad fysiskt på plats på vårt Fulfillment Centre i Rosersberg, norr om Stockholm. I tjänsten kommer du att jobba enligt schemalagda tider, varannan vecka 07-16 och varannan vecka 10-19.

Vem du är

- Effektiv och målmedveten
- En engagerad lagspelare
- Personalutvecklande och gillar att bygga relationer
- Prestigelös och flexibel
- Motiveras av förändring
- Nyfiken och empatisk


Vad du får

Vi erbjuder dig en spännande utvecklings- och karriärmöjlighet på en arbetsplats som är inspirerande och fartfylld. Här får du möjlighet att kombinera ett utvecklande och varierande arbete i en trygg anställning med kollektivavtal och bra förmåner. Våra värderingar präglar vår arbetsplats och vi strävar ständigt efter att hållbarhet och mångfald ska vara en integrerad del av våra processer och genomsyra hela företaget. Vi har det roligt tillsammans och jobbar ihop för att driva Dustin framåt, och vi vill att du utvecklas med oss.

Vad du gör

Din viktigaste uppgift som Team Manager är att bedriva ett närvarande och positivt ledarskap för att leda och säkerställa den dagliga produktionen. Du motiverar, utvecklar och utbildar dina medarbetare och hanterar diverse personalärenden så som personalsamtal, tidrapporter och rehabilitering. För att vara framgångsrik i rollen välkomnar du dagliga utmaningar och står också för en god dialog med den lokala fackliga parten.

Vi har en robot på vårt Fulfillment Centre i Rosersberg och en del av ditt arbete är att vara med och strukturera upp processer kring det arbetet. Du kommer även bygga ramverk och processer för att standardisera och strukturera verksamheten i stort.

Vad du har

- Några års relevant arbetslivserfarenhet i en ledande roll med personalansvar
- Goda kunskaper av hela Office-paketet, helst även Microsoft AX
- Svenska och engelska i både tal och skrift
- Erfarenhet av komplexa logistik- och lagerflöden i större organisationer är meriterande
- Eftergymnasial utbildning inom logistik är meriterande


Rekryteringsprocessen

Vi vill hitta den bästa matchen för rollen! Om det behövs så kommer vi att genomföra flera intervjuer, och i vissa fall även tester eller case. Detta för att säkerställa att vi hittar rätt person för rollen baserat på en rättvis och databaserad grund. Vissa intervjuer kan komma att ske genom Teams.

Vi går igenom och utvärderar ansökningar löpande och kommer att stänga annonsen när vi har hittat rätt person för rollen.

Har du frågor kring rollen kan du kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Alkvist på mail: ellinor.alkvist@dustin.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dustin AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 24 november 2023

Besöksadress

Box 1194, Nacka Strand
None

Postadress

Augustendalsvägen 7
Nacka Strand, 13152

Liknande jobb


23 december 2024

Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024