Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och engagerad Team Manager till vår kunds Customer Center i Borås.
På bolaget driv vi av utveckling, oavsett om det handlar om byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
Bolaget är ett av de ledande företagen i Norden.
Som en del av bolagets nordiska kundcenterorganisation spelar du en avgörande roll i att säkerställa smidiga och effektiva sälj och supportprocesser.
Som Team Manager ansvarar du för att leda och fördela, samt utveckla arbetet i ett av våra team på vår kunds Customer Center. I rollen har du ett stort ansvar att utveckla kundresan genom högt fokus på försäljning, leverans och kundservice. Med din expertis kommer du att bidra till att erbjuda våra kunder en enastående serviceupplevelse. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team och forma framtidens kundcenter - ansök idag och bli en viktig del på vår kunds fortsatta resa!
Om Teamet
Du arbetar från vår kunds Nordiska kundcenter i centrala Borås. Du arbetar med ca 60 kollegor på kundcentret. Teamet du leder är ca 10 medarbetare som arbetar med Sales & Support. Som Team Manager rapporterar du till Head of Customer Center och är en del av Customer Centers ledningsgrupp.
Ansvarsområden
Leda och ansvara för det dagligt arbete inom ett av teamen på Customer Center.
Säkerställa en första klassig kundupplevelse, samt arbeta med att ständigt förbättra kvaliteten av leveransen.
Arbeta med säljstyrning, uppföljning och utveckling samt effektivisering av rutiner och processer mot uppsatta mål, SLA:s och andra KPI:er.
Rekrytering, samt utveckling av befintlig personal med fokus både på enskilda individer, samt ett effektivt och välfungerande team.
Arbeta för att ständigt arbeta med att bibehålla en god arbetsmiljö
Samarbeta med Team Manager kollegor för att säkerställa gott samarbeta mellan teamen, samt ständig utveckling av Customer Center.
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleexamen.
Du har minst två års erfarenhet i liknande roll.
Det är viktigt att du har några års erfarenhet från chefsbefattning, samt att du har arbetat med kundservice tidigare.
Erfarenhet av försäljningsarbete från liknande industri eller ett transportföretag är en stor tillgång i rollen.
Vi ser gärna att du har kunskap av stenmaterial, samt produkternas användningsområden och egenskaper.
Du är flytande i tal och skrift på engelska och svenska.
Som person tror vi att du är målinriktad, och har mycket god kommunikations samt samarbetsförmåga.
Du är bra på att arbeta strukturerat och trivs med ordning och reda.
Hos oss får du möjlighet att jobba i ett starkt team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044