OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Om tjänsten
Har du stor erfarenhet från leverantörsreskontraprocessen och motiveras av att leda och utveckla andra? Vi söker nu en erfaren Team Manager till team Accounts Payable på BillerudKorsnäs Service Center inom ekonomi. För att passa i denna roll har du tidigare erfarenhet av att leda medarbete i förbättringsarbete och har bred kunskap inom processen leverantörsreskontra. Just nu arbetar vi med stort fokus på att öka automatiseringsgraden i fakturaflödet, höja antal elektroniska fakturor samt optimera befintliga processer. Du blir en nyckelperson i fortsatt arbete med att optimera processen tillsammans med ditt team och närliggande processer. I rollen kommer du på ett samarbetsorienterat och engagerat sätt leda utvecklingsarbete med framdrift och fungerar även som expertstöd till teamet för att nå uppsatta mål.
Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med ekonomichef, systemstöd samt teamchefer från kundreskontra och redovisning- och rapportering. Du har en tät dialog med våra intressenter, främst inom processen P2P.
Teamet som arbetar med leverantörsreskontra, består av nio medarbetare som på årsbasis hanterar 170 000 leverantörsfakturor. Teamet arbetar med inkomna ärenden via vårt ärendehanteringssystem samt telefonsupport, rapportering av intrastat- och likviditetsprognoser, utgående betalningar samt stängning av leverantörsreskontra i månadsbokslut.
I din roll säkerställer du att leverans sker enligt utsatt tid, stöttar teamet i deras dagliga arbete samt leder processen framåt med hög kvalité.
Tjänsten är placerad i Gävle och teamet ingår i BillerudKorsnäs Service Center (BKSC) som även består av ytterligare tre team – kundreskontra, redovisning- och rapportering samt systemstöd. BKSC är en central funktion och servar hela koncerns bolag.
För rätt person erbjuder vi ett arbete där du:
• Får möjlighet att entusiasmera, sprida energi och lyfta teamet mot världsklass
• Motiverar teamet att nå uppsatta mål med din expertkunskap och coachande ledarskap
• Får driva utveckling av interna arbetsrutiner
• Är med och påverkar BKSC:s utvecklingsresa
• Får optimera och driva processförbättringar
• Ser till att processer samt interna och externa riktlinjer/lagar efterlevs
• Får möjlighet att arbeta i en koncern med stort fokus på hållbarhet
Kvalifikationer
Det allra viktigaste är vem du är som person och hur du kompletterar vårt team. Men du behöver också uppfylla några lite mer formella krav:
• Utbildning inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
• Minst 2 års erfarenhet av ledarskap
• Behärskar engelska i språk- och skrift, då detta är företagets koncernspråk.
Personliga egenskaper
Vi sätter stort värde på din förmåga att på ett prestigelöst och lyhört sätt samarbeta med både medarbetare, kollegor och intressenter. Det är positivt om du som person har en fallenhet för att strukturera, analysera och skapa ett motiverande och trivsamt arbetsklimat.
Kontakt
För mer information vänligen kontakta Emma Cavanagh Bergman, Manager BillerudKorsnäs Service Center, på +46 707 951 125 eller emma.bergman-cavanagh@billerudkorsnas.com. Begränsad möjlighet att svara under semesterperiod v.28–31.
Ansökningsinformation:
Välkommen med din ansökan senast 2022-08-16. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval kan ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fabian Åhlin
+46 8 553 335 24, +46 70 312 35 24