OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Nu finns möjlighet för dig som vill arbeta med ledarskap och vill vara med och utveckla vår station på Arlanda. Teamet du kommer att leda arbetar främst med bilvård och säkerställer att våra bilar håller en hög standard för våra kunder.
Som Team Manager ansvarar du för att teamet har rätt kompetens och förutsättningar att lyckas nå de uppsatta målen. Du arbetar tätt ihop med stationschefen och dina ansvarsområden och arbetsuppgifter består i urval av följande:
• Personal och arbetsmiljöansvar
• Operativt arbete med bilvård
• Ta fram och vidareutveckla verksamhetsspecifika rutiner
• Rekrytering och schemaplanering efter satt budget
• Vara behjälplig till övriga avdelningar på station och internt och samarbetspartner
• Viss ekonomisk redovisning samt övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter
Att bidra till den positiva kulturen och arbetsmiljön som skapar kundvärden är en självklarhet samt därigenom också leda den dagliga verksamheten med ansvar och beslut. Utöver dina ansvarsområden som ledare deltar du också i det operativa arbetet med bilvård, skadehantering och billeveranser.
Dina personliga kompetenser:
• Du har en förmåga att initiera och driva förändringar
• Du känner dig trygg i ett värdebaserat ledarskap
• Du är positiv, drivande och trygg
• Du är bra på att samarbeta, skapa förtroende och delegera
• Du är mycket närvarande som ledare och brinner för att skapa resultat
Din erfarenhet:
• Du är van att arbeta målinriktat och att leverera resultat
• Erfarenhet av att arbeta som ledare med personalansvar.
• Vana i att leda i förändring.
För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar högt tempo, har ett hjärta för service med kunden i fokus. Du gillar att strukturera, planera och utmaningar är något du inspireras av. Du har goda kunskaper i engelska samt svenska i både tal och skrift. Klyschan ”laget före jaget” passar oförskämt bra in hos oss på Hertz. Respekt för varandra, trygghet och glädje är grunden i allt vi gör. Arbetet på en station är ett "teamwork", det är därför speciellt viktigt att alla medarbetare uppmuntrar och bidrar till att främja samarbete, lyfta varandra och en trivsam arbetsmiljö.
Vi arbetar självklart aktivt med att internt utbilda dig som ny kollega och lägger stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget.
För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktigt, på flera av våra stationer arbetar vi därför med skiftarbete och dina arbetstider kan komma att variera alla veckans dagar.
Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50