Team Manager Customer Center

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en driven och engagerad Team Manager till vårt Customer Center i Borås. Som en del av vår nordiska kundcenterorganisation spelar du en avgörande roll i att säkerställa smidiga och effektiva sälj och supportprocesser.   
Som Team Manager ansvarar du för att leda och fördela, samt utveckla arbetet i ett av våra team på NCCs Customer Center. I rollen har du ett stort ansvar att utveckla kundresan genom högt fokus på försäljning, leverans och kundservice. Med din expertis kommer du att bidra till att erbjuda våra kunder en enastående serviceupplevelse. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team och forma framtidens kundcenter - ansök idag och bli en viktig del på vår fortsatta resa!  
Huvudsakliga ansvarsområden  
Leda och ansvara för det dagligt arbete inom ett av teamen på Customer Center.  
Säkerställa en första klassig kundupplevelse, samt arbeta med att ständigt förbättra kvaliteten av leveransen. 
Arbeta med säljstyrning, uppföljning och utveckling samt effektivisering av rutiner och processer mot uppsatta mål, SLA:s och andra KPI:er.  
Rekrytering, samt utveckling av befintlig personal med fokus både på enskilda individer, samt ett effektivt och välfungerande team. 
Arbeta för att ständigt arbeta med att bibehålla en god arbetsmiljö  
Samarbeta med Team Manager kollegor för att säkerställa gott samarbeta mellan teamen, samt ständig utveckling av Customer Center.  

Om Teamet 
Du arbetar från NCC:s Nordiska kundcenter i centrala Borås. Du arbetar med ca 60 kollegor på kundcentret. Teamet du leder är ca 10 medarbetare som arbetar med Sales & Support. Som Team Manager rapporterar du till Head of Customer Center och är en del av Customer Centers ledningsgrupp.   

Vi söker dig med relevant högskoleexamen. Du har minst två års erfarenhet i liknande roll. Det är viktigt att du har några års erfarenhet från chefsbefattning, samt att du har arbetat med kundservice tidigare. Erfarenhet av försäljningsarbete från liknande industri eller ett transportföretag är en stor tillgång i rollen.  
Vi ser gärna att du har kunskap av stenmaterial, samt produkternas användningsområden och egenskaper. Du är flytande i tal och skrift på engelska och svenska. 
Som person tror vi att du är målinriktad, och har mycket god kommunikations samt samarbetsförmåga. Du är bra på att arbeta strukturerat och trivs med ordning och reda.  
Hos oss får du möjlighet att jobba i ett starkt team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet. 

Tjänsten är en visstidsanställning till mars 2026 
Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

NCC erbjuder



Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify.
Kontakt och ansökan 
Vi önskar start snarast möjligt. Senast dag för ansökan är 2024-11-08, men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom vi tar in kandidater för intervju löpande.
Kontakta Head of Customer Center Ulrika Ahlberg på ulrika.ahlberg@ncc.se om du har frågor kring tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor



På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.



 NCC - ett av de ledande företagen i Norden

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 8 november 2024

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024