OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International Ltd
Vill du vara med och starta upp och leda ett nytt team med uppdrag att tillhandahålla skräddarsydda kundsupporttjänster för den svenska marknaden för ett stort bilmärke? Har du bakgrund inom fordonsbranschen och drivs du av att leda team och coacha dem till framgång genom att fokusera på kundnöjdhet och effektivitet?
Vi startar upp ett nytt team i Stockholm med uppdrag att tillgodose ett brett spektrum av olika kundbehov och en professionell och gedigen kundservice.
Som Team Manager kommer du att ansvara för den dagliga verksamheten, att utveckla teamet samt säkerställa att uppsatta mål och nyckeltal nås. En viktig del av jobbet är att hålla en nära dialog med den interna organisationen, kunden och kundens återförsäljarnätverk i Sverige.
Arbetsuppgifter:
Som Team Manager förväntas du hantera:
* Löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet.
* Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet.
* Bidra och driva processer framåt kontinuerligt.
* Coacha och utveckla teamet till att nå uppsatta mål och nyckeltal.
* Att vara en kontaktperson mellan kund och teamet av Customer Engagement Specialist agenter som hanterar inkommande frågor från privatkunder.
* Personalrelaterade aktiviteter såsom semesterplanering, utvecklingssamtal, lönesamtal etc.
* Arbetsmiljöansvar för personal och lokal.
* Supportera och ta ärenden vid behov från agenter.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en erfaren ledare och som har tidigare erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Du behöver kunna implementera processer och driva dessa vidare. Som ledare behöver du vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en komplex miljö. Det är viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.
Kvalifikationer:
* Erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration eller supportroller med stort kundfokus.
* Erfarenhet från fordonsbranschen med förståelse för eftermarknadssidan.
* Erfarenhet av att ansvara för egna projekt med resultatuppföljning och projektledning.
* Erfarenhet av att ha lett team i nystart och förändring.
* Gymnasial utbildning eller relevant affärserfarenhet.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
* Tidigare erfarenhet från ledande roll.
Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. I denna roll ingår 30 dagars semester. Placering är i Kista, Stockholm. Som Team Manager för ett nystartat team har du stor möjlighet att påverka både arbetsplats och team till en positiv utveckling och goda resultat!
Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér