Team Manager - Customer Operations

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.

Customer Operations är PayEx ansikte utåt och vi möter dagligen våra kunder. Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Varje dag arbetar vi tillsammans för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen och vi har en innovativ kultur där vi utvecklas.

Tailored Retail Finance är en av fyra enheter inom Customer Operations Ledger & Factoring. Du har nu chansen att bli en del av enheten som Team Manager.

Som Team Manager inom Customer Operations ansvarar du leveransen till våra viktiga kunder. Teamets arbetsuppgifter består till större del av inkommande ärenden via samtal, mejl och brev samt administrativa arbetsuppgifter knutna till olika betalningsprocesser. Den största delen är hantering av ärenden som inkommer via samtal och mejl, från kund- och slutkund. Som Team Manager jobbar du nära ditt team och coachar och leder dina medarbetare i den dagliga leveransen mot uppsatta mål. Du följer upp resultat och återkopplar på både framgångar och avvikelser, för att vi tillsammans ska tillvarata våra potentialer.

Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du brinner för kundservice, har förmåga att se kundens behov men även medarbetarens, är coachande och lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Vi letar efter dig som: Brinner för kundservice, medarbetarutveckling och kvalité samt besitter egenskaper såsom lyhördhet och tydlighet.

Vidare är du prestigelös, coachande och en trygg självständig ledare, som är övertygad om att samarbete och arbetsglädje är viktiga nycklar för att skapa goda resultat.

- Du tror på ett närvarande ledarskap och tycker att resultat är viktigt.

- Du har god struktur i ditt sätt att arbeta och leda.

- Du inspirerar, bygger förtroende och visar mod i ditt ledarskap.

- Du drivs av att utveckla personal och kan sätta tydliga mål och kan följa upp resultat, för ditt team och enskilda individer.

Vi tror att det är bra om:

- Du har en akademisk utbildning
- Du har dokumenterad och relevant flerårig ledarerfarenhet, gärna från kundservice
- Du har erfarenhet av att ha direkt personalansvar och att driva framgångsrika kundnära team
- Du har erfarenhet av förändringsledning
- Du har viss erfarenhet av bemanningsplanering
- Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i både tal och skrift


Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av Customer Operations. Vi erbjuder alla våra medarbetare ett attraktivt förmånspaket som omfattar bland annat friskvård på arbetstid, flextidsmöjligheter och förmånliga banktjänster.

Vill du bli vår Team Manager? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Visby. Du förväntas arbeta på vårt fina kontor i Visby innerstad större delen av din arbetstid.

Sista ansökningsdag är 2022-04-17. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor gällande tjänsten kontakta Kim Lundin, Head of Customer Operations Tailored Retail Finance, 0498-207830 eller kim.lundin@payex.com



Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58
SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106



Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på PayEx erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024