Team Manager Customer Support

Team Manager Customer Support

Arbetsbeskrivning

Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar?

PostNord Strålfors söker nu en Team Manager för kompetensgrupp Outsourcing inom Customer Support i Alingsås.

Customer Support ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder kring implementationer, ändringsbeställningar, incidenthantering, outsourcinguppdrag samt support för våra tjänster. Verksamheten har stor bredd, och ett stort antal kunder. Den dagliga verksamheten har därför en stor variation i uppgifter och uppdrag, både i typ av tjänst, format och tidsåtgång. Låter det intressant? Då kan det här vara rätt utmaning för dig!

 

Tjänsten

Rollen som Team Manager Costomer Support innebär personalansvar för en mindre grupp. Du kommer att leda och fördela arbetet samt skapa framgångsrika förutsättningar för avtalsenlig leverans. Du kommer även att arbeta med planering och kvalitet.

I rollen ingår även samverkan med chefer för angränsande områden inom Postnord Strålfors, främst inom försäljning. Du kommer att ha chefskollegor med motsvarande team samt ingå i Customer Supports ledningsgrupp.

 

 Vi vänder oss till Dig som har

- Minst 3 års ledarskapserfarenhet med goda resultat
- Erfarenhet av förändringsarbete och kundkontakt
- Relevant akademisk examen
- Mycket god förmåga att upprätthålla trovärdighet genom att supportera och leverera enligt överenskommelse med kunderna
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska
- Erfarenhet från konsult- eller outsourcingtjänster är meriterande

 

För at tha vad som krävs

Vi ser gärna att du som person är lösnings- och leveransorienterad. Du tycker om att ta stort eget ansvar samt trivs med att leda andra. Du är van vid att arbeta strukturerat och med stort leverans- och kundfokus. I din roll är det viktigt att du är påläst, fokuserad, lyhörd och flexibel.

 

Vi erbjuder dig

En inspirerande kreativ miljö med erfarna kollegor på ett företag som är ledande på marknaden för digitala tjänster. Flera av våra kunder är marknadsledande inom sin områden på den Nordiska marknaden. Du kommer att ställas inför utmaningar som är både stimulerande och lärorika. Det är stort fokus på kundupplevelsen för både våra kunder och deras kunder.

PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning på heltid.

 

Din placeringsort

Alingsås

 

Önskar Du ytterligare information

är du välkommen att kontakta Katarina Johansson, Chef Customer Support
Mail: katarina.johansson@stralfors.se

 

Välkommen med din ansökan senast 2020-12-11

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstidens slutdatum.

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen,  den  ledande kommunikations- och  logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2019).

Sammanfattning

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024