Team Manager - e-handel

Team Manager - e-handel

Arbetsbeskrivning

Till vår kund Ingram Micro söker vi dig som är driven, ansvarstagande och serviceinriktad person som har förmåga och erfarenhet av att leda och fördela arbete och som vill vara med på vår resa mot framtidens detaljhandel?

Verksamheten växer och i takt med att vi blir fler medarbetare, så söker vi nu drivna och engagerade Team Managers till Ingram Micros lager i Brunna på dag- och kvällstid.

OM TJÄNSTEN

Tillsammans med andra Team Managers ansvarar du för en av avdelningarna i produktion och arbetar med den dagliga driften samt planering på veckobasis.

Som Team Manager skall du leda gruppen mot uppsatta mål och övergripande strategi för avdelningen. Du ska vara ett exempel och föredöme när det kommer till medarbetarskap på plats.

Du ansvarar för att leda och fördela arbetet i gruppen i samarbete med avdelningens Shift manager och bolagets policies. Du kommer att coacha medarbetare att nå sina mål och utvecklingsplaner. Tjänsten innebär att du också kommer att leda förbättringsarbete inom effektivitet och utveckling på avdelning.

Förutom ovan innebär rollen ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga ärenden, såsom:

- Personalansvar och genomförande av regelbundna feedbacksamtal
- Arbetsmiljöansvar, rapportera incidenter och informera om tillbud, olycksfall, arbetsskador som rör avdelningen och sajten
- Eskalera händelser och allvarliga risker samt avvikelser till Shift Manager och andra ansvariga.
- Ansvarig för leveranskvalitet och resultat kopplat till avdelningens nyckeltal
- Kommunicera övergripande strategier och bryta ner dessa till individuella mål
- Ansvara för den dagliga kommunkationen och informationen till medarbetare
- Arbeta nära dina medarbetare och stötta dem i det vardagliga arbetet


För att lyckas i rollen tror vi att du är en aktiv ledare, som tar initiativ, är ansvarsfull samt stödjer dina medarbetare i dagliga driften. Som person är du målinriktad och förstår vikten av uppsatta regler och rutiner för att kunna upprätthålla en mycket god kvalité samt nå uppsatta mål. Vi ser också att du är flexibel i ditt arbetsuppdrag med intresse för att utvecklas.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av logistik och mycket goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du bör också vara mål-och resultatinriktad, ha gott ordningssinne samt gilla att hålla ett högt tempo.

Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga inom stresshantering och möjlighet att kunna fatta lämpliga beslut och omprioriteringar, även under tidspress.

Som person är du ansvarsfull, noggrann och sprider härlig energi omkring dig och har förmodligen nära till skratt, men har samtidigt en hög integritet i din yrkesroll. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt.

Du som söker har följande kvalifikationer:

- Gymnasiekompetens el motsvarande, samt meriterande med någon gymnasial påbyggnad.
- God IT-vana (Officepaketet), främst Excel.
- 1-2 års erfarenhet av att leda och utveckla andra, meriterande inom lager/ logisk.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt andra språk är meriterande


Intressant?

Då vill vi ha din ansökan snarast möjligt. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Captica AB på info@captica.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Captica AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 3 december 2021

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024