OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Sileo en värderingsdriven Team Manager till vår avdelning Affärsstöd. Tillsammans med teamet driver du med säker hand utvecklingen av Operations administrativa avdelning framåt. Vill du jobba på ett bolag med höga ambitioner där du har stora möjligheter att påverka, så är det dig vi söker!
Om rollen
Som Team Manager för Affärsstöd har du budget- och personalansvar för avdelningen som för närvarande består av sex personer.
Affärsstöd är den administrativa avdelningen inom Operations på Sileo och utgör en viktig del i vår kärnverksamhet. Teamet ansvarar för ett stort antal uppgifter som innefattar allt ifrån den fysiska posten till registervård till bevakning av dödsbon och konkurser. Teamet hanterar och förvaltar även vår skuldsaneringsportfölj och har löpande kontakt med myndigheter såsom Kronofogden och domstolar. I Affärsstöd ligger stort fokus på att arbeta så smart som möjligt genom att förbättra och förfina våra processer.
I rollen som Team Manager är du övergripande ansvarig för teamets leverans, utveckling och mående. Till viss del kommer du även vara operativ men tyngdpunkten ligger i att utveckla vår administrativa hantering, såväl operativt som strategiskt, samt att på ett coachande sätt inkludera, målsätta och utveckla dina medarbetare i det dagliga arbetet.
Som Team Manager för Affärsstöd ingår du även i ledningsgruppen för Operations. Tillsammans med COO och fyra andra Team Managers följer ni löpande upp resultat samt reflekterar, summerar och skapar framtida strategier. Ni stöttar och peppar varandra för att tillsammans skapa engagerade medarbetare och grymma resultat. I din roll kommer du även ha nära samarbete med övriga team inom Operations och Sileo i stort.
Tjänsten är på 100% och är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning om 6 månader.
Vem vi söker
Vi söker dig som är en administrativ stjärna med ett öga för detaljer och stor portion självledarskap.
Har du erfarenhet från vår bransch är det meriterande likaså om du arbetat i systemet Nova. Har du en högre utbildning inom administration, ekonomi eller finans är det bra men inget krav för rollen.
Däremot ser vi att du är en affärsmässig person som vill addera värde, som utmanar och vågar tänka nytt när det kommer till att driva administrationen och teamet framåt. Du behöver inte ha jobbat som ledare innan, mer ser det som ditt nästa naturliga steg. Viktigast är att du är trygg i dig själv och har ett genuint intresse av människor där du trivs med att leda andra mot mål, resultat och vision. Du mår bra i en samarbetande roll med många kontaktytor både internt och externt.
Personliga egenskaper som vi värdesätter är proaktivitet, hjälpsamhet och förmågan att ledigt kunna växla mellan strategiska höjder och operativa detaljer. Vi tycker också att det är viktigt att du har en god självkännedom och en integritet som gör att du kan stå upp för såväl dina personliga värderingar såväl som koncernens värderingar.
Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Om oss
Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av drygt sextio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa skuldsatta individer tillbaka till en bättre ekonomisk tillvaro. Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
Utöver kontorets attraktiva läge i centrala Göteborg erbjuder vi förmånliga villkor som marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid etc. Vi är också stolta över att kunna erbjuda alla medarbetare en möjlighet att arbeta ideellt via Göteborgs Räddningsmission inom ramen för sin anställning
Start
Vi ser helst en start så snart som möjligt, men för oss är det viktigast med rätt person än vilket datum du startar.
Ansökan & frågor om tjänsten
Notera att urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Du är därför varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 20 februari.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår COO Malin Johansen på mailadress malin.johansen@sileokapital.com. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga. GDPR.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare