OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I västkustens pärla, Göteborg, hittar du Sileo Kapital. Vi är ett kredithanteringsbolag som arbetar för att hjälpa skuldsatta människor tillbaka till en bättre ekonomisk situation. Vill du bli en del av det arbetet? Varmt välkommen att söka till rollen som Team Manager.
Låt oss börja med att berätta mer om rollen som Team Manager. Tjänsten är ny inom Sileo Kapital med möjlighet till såväl operativt som strategiskt arbete. Du är ansvarig för att bygga, utveckla och driva Sileo Kapitals kundserviceteam - ett gäng glada, härliga och kompetenta kollegor som tillsammans arbetar för att leverera bästa möjliga service mot bolagets kunder. Teamet har tidigare fokuserat på utgående telefoni men nu breddar vi uppdraget och hjälper kunden i alla kommunikationskanaler. Du arbetar nära ditt team och stöttar din personal i vardagen, formulerar mål samt ramar - allt för att skapa de bästa förutsättningarna för att lyckas tillsammans. På Sileo Kapital har vi en positiv laganda och skapar möjligheter för grupper att diskutera viktiga frågor och utbyta erfarenheter. Du blir i den här rollen en nyckelperson där nätverkande och uppmuntran till samarbete mellan olika avdelningar kommer naturligt för dig.
Som erfaren ledare vet du vikten av uppföljning. I rollen som Team Manager äger du ansvaret för att analysera, utvärdera och rapportera kring kundinsikter. På Sileo Kapital sätter vi alltid kunden först och strävar efter att skapa såväl funktionellt som ekonomiskt och känslomässigt kundvärde.
Sist men inte minst, kommer du i rollen som Team Manager ingå i ledningsgruppen för Operations. Tillsammans med COO och fyra andra Team Managers följer ni löpande upp resultat sam reflekterar, summerar och skapar framtida strategier. Ni stöttar och peppar varandra för att tillsammans skapa engagerade medarbetare och resultat.
Kvalifikationer och egenskaper
Vidare till erfarenheter, vad efterfrågas för rollen? Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom finans, kommunikation eller service. Meriterande är även någon form av dokumenterad ledarerfarenhet. Självklart är du serviceinriktad med drivet och engagemanget att leverera kundservice i världsklass. Har du erfarenhet inom e-handel och inkassobranschen är det meriterande liksom vanan vid rapportering, budget och arbete med affärs- och strategiplanering.
Vi söker dig med stor portion potential och ödmjukhet. Du tycker om att skapa relationer (och vet värdet av en god relation), är självgående, framåtlutad med ett gediget affärssinne samt har förmågan att ledigt kunna växla mellan strategiska höjder och operativa detaljer.
Psst! På Sileo Kapital värdesätter vi ett närvarande och coachande ledarskap. Vi söker dig som är en ”people person” - som visar stort intresse för varje medarbetare i ditt team och som tar vara på dina respektive medarbetares kompetens och främjar ett gott samarbete med övriga avdelningar
Sileo Kapital
Sileo Kapital grundades 2012 och är en del av norska börsnoterade B2Holdingkoncernen. På Sileo förvärvar och inkasserar vi portföljer med förfallna konsumentfordringar (NPL). Under Legalis Inkasso bedriver vi inkassoverksamhet för externa klienters räkning (3PC) och sedan 2019 hanterar vi också fordringsportföljer som samägs med strategiska samarbetspartners (AUM). Vi är en etablerad och välrenommerad aktör på NPL-marknaden. Även om vi är ett relativt ungt företag har vi varit i stark tillväxt under våra första år. Idag finns B2 Holding representerade i 22 europeiska länder och har över 2500 anställda i koncernen. Huvudkontoret ligger i Oslo - i Sverige hittar du Sileo Kapital i Göteborg. Våra finfina kontorslokaler återfinns på Lilla Bommen. Välkommen att titta förbi!
Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Sileo med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!