Team Manager inom betallösningar till Svea Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill bli vår nästa kollega och Team Manager i ett av Sveas expansiva affärsområden Payments som arbetar med betallösningar för e-handel och fysisk butik. Du kommer arbeta inom affärsområdets operationsfunktion. Trivs du i en ledande roll, är handlingskraftig och gillar att arbeta både strategiskt och operativt? Drivs du dessutom av att se andra utvecklas? Då kan det här vara rollen för dig!

Om rollen

I rollen som Team Manager har du personalansvar för en grupp om ca 15 personer som arbetar både kundnära och i administrativa roller med handläggande uppgifter. Du leder och fördelar det dagliga arbetet och säkerställer, tillsammans med ditt team, att det operationella arbetet överensstämmer med våra kunders förväntningar. En central del i arbetet är att kontinuerligt identifiera förbättringar i processer och system, bygga upp effektiva arbetssätt och utveckla kundnöjdhet och servicenivåer. En ytterligare viktig del av din roll är att främja gott samarbete inom teamet, genom att skapa och bibehålla engagemang och handlingskraft men också coacha och leda ditt team. Du förväntas också vara delaktig i budget och prognosarbete.

Vem söker vi?
För att trivas i den här rollen bör du vara självständig och trivas med stort eget ansvar. Du behöver vara trygg i din ledarroll och ha ett coachande förhållningssätt, och är inkluderande, strukturerad i ditt ledarskap. Vidare är du mål- och resultatinriktad och vi ser att du är affärsmässig i ditt arbetssätt. Du har ett professionellt och förtroendeingivande sätt att samarbeta, då du dagligen kommer ha både interna och externa kontaktytor. Du är bekväm att leda i förändring och prioriterar att skapa goda förutsättningar genom att se lösningar på eventuella utmaningar för att kunna arbeta framåt, både i din roll såväl som för teamets bästa.

Erfarenhet och kvalifikationer

- Erfarenhet av en ledande roll inom liknande team, gärna med personalansvar

- God förståelse för större komplexa administrativa flöden, gärna inom faktura -och reskontrahantering, krav, kredit eller motsvarande.

- Meriterande med erfarenhet inom e-handel

- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024