Team Manager inom lön till ett fantastiskt a+team!

Team Manager inom lön till ett fantastiskt a+team!

Arbetsbeskrivning

Är du ledaren som gillar att få saker att hända och att få dina medarbetare att utvecklas och växa i sin yrkesroll? Det här är en spännande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet och att ansvara för god kvalitet. Till Accountor, ett stabilt och väletablerat bolag som erbjuder en familjär och vänlig företagskultur samt kontinuerlig kompetensutveckling, söker vi för rekrytering en Team Manager. Låter det intressant? Om du dessutom har flera års erfarenhet av att jobba med lön, då vill vi gärna att du läser vidare!

Tjänsten är på heltid och ska tillsättas snarast enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Om tjänsten
Här får du förutsättningar att lyckas i både leverans och ledarskap! För att nå dit har du självklart ett nära samarbete med din chef, förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner som underlättar och borgar för kvalitet och god leverans. En annan viktig del i din framgång tror vi är samarbete och du medverkar därför i återkommande sammankomster för alla Accountors ledare. Detta är tillfällen då du bygger betydelsefulla relationer internt såväl som utbyter erfarenheter, reflekterar och lär dig av andra. Därutöver är det en självklarhet att du utbildas kontinuerligt i ledarskap som ger dig förutsättningarna att lyckas som ledare.

Din utveckling och välmående är viktigt, därför erbjuder Accountor bland annat ledarutbildning, månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående, löpande kompetensutveckling i din roll som ledare och fredagsfrukost tillsammans med dina kollegor.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som Team Manager innebär att ansvara för den dagliga produktionen och leveransen av tjänsten lön, där ditt uppdrag blir att leda ett av Accountors tre härliga löneteam i Stockholm som består av 10-12 kompetenta och erfarna lönekonsulter. Det är en självständig roll men med ett nära och starkt samarbete med din chef och dina två andra chefskollegor i Stockholm. Ett kul och utvecklande jobb för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människa i fokus.

Främsta arbetsuppgifter:
• Övergripande leveransansvar
• Visst kundansvar
• Budget och uppföljning
• Personalansvar för ett gäng fantastiska lönekonsulter



Vem är du?
Vi söker dig med praktisk erfarenhet inom löneområdet och som har haft en befattning som inkluderat personalansvar i minst några år, företrädesvis som lönechef, konsultchef eller Team Manager. Bakgrund inom konsultbranschen är meriterande. Vi tror att du tidigare har drivit framgångsrikt förändringsarbete med erfarenhet av att leda och utveckla ditt team. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi eller HR, alternativt en påbyggnadsutbildning inom lön.

För att lyckas i rollen ser vi framför oss en lyhörd ledare med förmåga att engagera, delegera och skapa ett positivt arbetsklimat som kan inspirera och motivera människor att uppnå gemensamma mål. Du är intresserad av att utveckla funktionen för Accountors bästa och kan därför driva förändring, agera prestigelöst och aktivt söka samarbeten. Vidare är du modig och stark som ledare, är ansvarstagande och resultatinriktad samt kommunicerar på ett rakt och tydligt sätt.

Utöver detta tror vi att du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där man stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.


Om verksamheten
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Welcome to Accountor - We make a+ team

Mer nyfiken på hur det är att jobba hos oss?
Ta gärna del av hur våra medarbetare beskriver oss som arbetsgivare (www.accountor.com/sv/sweden/karriarberattelse) eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024