OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar.
People Planet Profit
Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld.
Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer.
Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss.
Om tjänsten
I vårt affärsområde Payroll arbetar idag ca 40 drivna och kunniga konsulter uppdelat på 5 team. Till ett av dessa team söker vi nu en Team Manager.
Din uppgift som Team Manager blir att leda ditt team med konsulter på plats och Remote i det dagliga arbetet och fortsätta utvecklingen med fokus på medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet, digitalisering och tillväxt.
I din roll ansvarar du genom personalansvar, kundvård, rekrytering och att sträva mot våra genomsamma mål kring budget och nyckeltal. En viss beläggning i produktion med egna kunder ingår i rollen. Du driver också in affärer till företaget tillsammans med affärsområdeschefen.
Som person är du resultat- och lösningsorienterad. Samtidigt är du bra på att bygga samarbete på alla nivåer inom både din avdelning men även inom bolaget. Du bidrar med god kommunikativ förmåga, ett intresse i att driva och utveckla både processer och ditt team med en delad tro på att vi blir bättre tillsammans.
Meriterande om du har erfarenhet från Hogia lön + och Flex HRM.
Vi söker dig med:
- Erfarenhet av att leda ett team, gärna inom outsourcingbranschen där du skaffat kunskap om olika bolag och olika kollektivavtal. Alternativt att du jobbat i många olika bolag som haft olika kollektivavtal.
- Minst 5 års erfarenhet av lön där du byggt upp en djup och bred kunskap om hela löneprocessen. Har du dessutom en kvalificerad yrkesutbildning inom löneadministration är detta meriterande
- Ett brinnande intresse för kund och förmågan att bygga upp ett väl fungerande partnerskap. Du är proaktiv och är serviceinriktad. Kvalitet ser du som en självklarhet.
- Du är noggrann, strukturerad och har gott ordningssinne.
- Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänstens omfattning är heltid, och vi jobbar ibland på kontoret på Vasagatan 11 i Stockholm och ibland hemifrån då vi har en väl genomtänkt hybrid-arbetsplan och värnar om vår gemenskap och varma Amesto kultur.
Vi undanber underkonsulter att söka tjänsten då detta är en anställning.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.