Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

Arbetsbeskrivning

Nu satsar vi stort på Kronans Apoteks kundservice och söker tre engagerade Team Managers som vill vara med på vår resa! Som Team Manager får du chansen att sätta din prägel på vår kundservice från start – både genom att utveckla strategier och genom att stötta vårt fantastiska kundserviceteam i vardagen. Du blir en nyckelperson i att forma en kundupplevelse i toppklass inom apoteksbranschen, där ledarskap och kundservice går hand i hand. Är du redo att göra skillnad och hjälpa oss att bygga Sveriges bästa kundservice inom apoteksbranschen? Då ska du scrolla ner! 👇

Vår kundservice kommer bestå av farmaceutkollegor placerade på våra apotek runt om i landet, som jobbar heltäckande med kundservice samt ger rådgivning och svarar på frågor om recept och annat som rör kundens läkemedel både direkt i drift på apotek och genom vår kundservice. Hos oss blir du, tillsammans med fyra kollegor som också är Team Managers, en viktig del av vårt kundserviceteam. Tillsammans ansvarar ni för att utforma funktionen, bygga starka team, säkerställa hög leverans och främja varje medarbetares individuella utveckling. Med ett stort fokus på att stabilisera servicenivåer arbetar ni i nära samarbete med både vår e-handel och våra 500 fysiska apotek, samtidigt som ni säkerställer att övriga KPI uppfylls. I rollen ingår även följande ansvarsområde och arbetsuppgifter:
Besvara och hjälpa medarbetarna i dagliga driftsfrågor
- Planera inför och genomföra Måbra samtal med dina medarbetare
- Säkerställa medarbetarnas leverans på KPI:er kring kundnöjdhet, kvalitét effektivitet och produktivitet samt omsorgsförsäljning
- Följa upp resultat månadsvis med medarbetarna
- Hantera lönesamtal
- Hantera frånvaro
- Effektivisera arbetssätt genom att uppdatera rutiner och instruktioner utifrån denna roll.
- Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna
- Introducera nya medarbetare

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vårt kontor ligger i Stadshagen med möjlighet till hybridarbete eller arbete från annan. Du välkomnas till vår kundserviceorganisation.
För att lyckas i rollen söker vi en erfaren ledare med bakgrund inom antingen apoteksbranschen eller en liknande bransch. Du är en ansvarstagande person med en stark kommunikativ förmåga och uppskattar att arbeta tvärfunktionellt. Vi ser gärna att du har ett högt kundfokus och en service-minded inställning som alltid strävar efter att överträffa kundernas förväntningar.

Du är handlingskraftig och driver förändring med en positiv attityd, vilket skapar en god stämning i teamet. Ditt affärsmässiga förhållningssätt kombineras med ett kommersiellt fokus, där du visar ett starkt driv och en resultatorientering som genomsyrar ditt arbete. Dessutom har du en analytisk förmåga som gör att du kan identifiera möjligheter och utmaningar, vilket hjälper dig att fatta välgrundade beslut för att driva vår kundservice framåt.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av apoteksbranschen Vana att arbeta datadrivet
- Skapa KPI-förflyttningar för team
- God teknisk förståelse (office, kundserviceplattform etc.)
- Vana av förändringsledning och att arbeta i organisation som befinner sig i förändring

Ansökan Skicka in ditt CV eller LinkedIn-profil! I ansökan får du också svara på några urvalsfrågor som hjälper oss att lära känna dig bättre och som blir en viktig del av din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor om tjänsten vänligen se kontaktperson längst ner i annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.

Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen.

Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronans Apotek
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 29 november 2024

Besöksadress

Magasinsgatan 6
None

Postadress

Magasinsgatan 6
66122, 66122

Liknande jobb


Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024

Customer Care Manager, Kiona

Customer Care Manager, Kiona

9 november 2024