Team Manager Logistik

Team Manager Logistik

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg. Alfa Laval i Ronneby är en av Alfa Lavals fyra globala fabriker där man tillverkar kopparlödda och rostfria värmeväxlare. Dessa används i applikationer så som värmepumpar, luftkonditionering, fjärrvärmesystem, vindkraft- / solenergianläggningar och dylikt där våra kunder är marknadsledande. Produkterna bidrar direkt till ett mer effektivt energiutnyttjande och därmed har en positiv påverkan på miljön. Alfa Laval i Ronneby är i en mycket expansiv fas och vi behöver stärka upp med nya medarbetare. Vi skapar en bättre vardag för människor. Vi älskar vad vi gör och vi är bra på det. Vill du vara med oss och bidra till en mer hållbar framtid genom tekniska uppfinningar?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vill du vara en del av ett framgångsrikt tillverkningsföretag med god tillväxt? Då kan rollen som Team Manager inom Logistik vara den perfekta utmaningen för dig!
Som Team Manager ansvarar du för den dagliga operativa verksamheten samtidigt som du driver förbättringar och utveckling i enlighet med företagets mål, vision och värderingar. Dagen börjar med ett möte med gruppen där ni följer upp utfall och planerar dagen. Du säkerställer att verksamheten har effektiva processer och ett effektivt materialflöde i fabriken med avseende på hållbarhet, säkerhet, kvalitet, leveransprecision och kostnad. Du kommer att arbeta tätt med andra avdelningar för att optimera och förbättra våra logistik processer. Du ingår i ett team om 6 personer och rapporterar till Unit Manager Supply chain. Våra värderingar präglar vår arbetsplats och vi strävar ständigt efter att hållbarhet ska vara en integrerad del av våra processer och genomsyra hela företaget. Om du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där teamwork är en nyckelfaktor, är det här den perfekta utmaningen för dig
Ditt arbete kommer bland annat att bestå av att:
- Leda den dagliga driften inom avdelningen så att uppsatta mål och KPI:s uppnås
- Identifiera och hantera risker inom avdelningen, systematiskt arbetsmiljöarbete, incientrapportering etc.
- Coacha och utveckla Team leaders och personal
- Säkerställa personalbehov och kompetens inom avdelningen
- Upprätthålla, följa upp och rapportera utfall av budget
- Driva förbättringsprojekt inom avdelningens arbete
- Driva arbetet enligt vårt produktionssystem
- Koordinera supporten från avdelningen till övriga funktioner

Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, jobbat i ERP system och har några års erfarenhet som chef inom tillverkande industri. Erfarenhet av logistik och lagerflöden är meriterande. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du tidigare har lett andra genom en förändringsresa. I din roll stödjer och samarbetar du effektivt med dina kollegor och andra avdelningar, därför är det viktigt att du är en god kommunikatör med förmågan att motivera och engagera ditt team för att tillsammans kunna nå gemensamma mål och effektiva lösningar. Som person är du en problemlösare som trivs bäst i en händelserik vardag med korta vägar från ord till handling. Du är van vid att ta ägarskap över dina resultat samt att planera ditt arbete självständigt på ett strukturerat sätt och trivs med att jobba i ett högt tempo. För dig är ansvar roligt och utvecklande, du drivs av att se medarbetare lyckas och utvecklas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ansvarstagande och relationsbyggande är egenskaper som vi ser som avgörande.
Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde. Ditt arbete kommer att ge en verklig påverkan på Alfa Lavals framtida framgång.
Fackliga kontakterTrude Cederlund, Akademikerna, +46 709 78 74 84Ulf Johansson, Unionen, +46 733 97 56 07Kenny karlsson, IF Metall +46 733 97 56 08

Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi jobbar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på marie.johansson@unikresurs.se, Susanne Appelkvist och nås på 076-778 15 16 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång


Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Operativ teamledare!

Operativ teamledare!

10 december 2024