Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar.
People Planet Profit
Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld.
Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer.
Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss.
Om tjänsten
Din uppgift som Team Manager blir attleda ditt team med konsulter på plats och Remote i det dagliga arbetet och fortsätta utvecklingen med fokus på medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet, digitalisering och tillväxt.Du kommer att vara en del avvårt Nordic Accounting Team och rapportera till affärsområdeschefen i Norge. I rollen som Team Manager ansvarar du för ledningen och utvecklingen av vårt team i Sverige. I din roll ansvarar du genom personalansvar, kundvård så som kundmöten, rekrytering och att sträva mot våra gemensamma mål kring budget och nyckeltal. En viss beläggning i produktion med egna kunder ingår i rollen.
Vi är i framkant inom hållbarhetsrapportering och klimatbokslut i Amesto-gruppen. Vi ser gärna att du också brinner för det och vill vara den som hjälper våra kunder att ta konkurrensfördelar och få bättre lönsamhet med hjälp av oss.!
Som person är du resultat- och lösningsorienterad. Samtidigt är du bra på att byggasamarbete på alla nivåer inom både din avdelning men även inom bolaget. Du bidrar med god kommunikativ förmåga, ett intresse i att driva och utveckla både processer och ditt team med en delad tro på att vi blir bättre tillsammans.
Vi är en auktoriserad byrå och följer REX.
Meriterande om du är auktoriserad.
Vi söker dig med:
Mångårig kunskap inom redovisningsområdet.
Kunna arbeta obehindrat i Xledger.
Kan och vill dela systemexpertis av Xledger med kollegor.
Erfarenhet av personalansvar
God affärsförståelse och förmåga att förstå kundens behov, kortsiktigt såväl som långsiktigt. Du sätter kundens behov främst och ser till att kunden får leverans till eller över förväntan.
Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift.
Du är noggrann, strukturerad och har gott ordningssinne.
Tjänstens omfattning är heltid, och vi jobbar ibland på kontoret på Vasagatan 11 i Stockholmoch ibland hemifrån då vi har en väl genomtänkt hybrid-arbetsplan och värnar om vår gemenskap och varma Amesto kultur.
Vi undanber underkonsulter att söka tjänsten då detta är en anställning.
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.