OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Vi söker nu dig som är en driven ledare och erfaren inköpare som vill vara med och driva vårt operativa inköpsteam och vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder!
Är du vår nya kollega?
Rollen och ditt uppdrag som Team Manager för operativt inköp på Iver?
Vi är på jakt efter nästa generations ledare att tillsammans med oss på Iver vidareutvecklas för att möta morgondagen. I rollen blir du en viktig del inom Ivers koncerngemensamma inköpsorganisation som ansvarar för alla inköpsaktiviteter i Norden. Ditt uppdrag som Team Manager ansvarar för ditt team både utifrån ett affärs- och medarbetarperspektiv. Det innebär att leda, engagera, stödja och följa upp teamets arbete för att säkerställa en kvalitativ leverans.
I ditt arbete ingår även ett ansvar för hållbara inköp, avtalsförhandlingar, kategoriarbete, konsolidering av leverantörsbas samt process- och systemförbättringsarbete.
Dagliga arbetsuppgifter:
- Guida inköpare till optimala inköp för Iver och utnyttja alla tillgängliga möjligheter för ökad konkurrens genom god marknadskännedom och benchmarking.
- Bidra till att utveckla och driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna av våra inköp.
- Leda våra inköp till en balans mellan kvalitet, leverans, kostnad och hållbarhet.
- Säkerställa att inköp utförs på ingångna leverantörsavtal i linje med önskad intention av avtalet.
- Åstadkomma och rapportera uppnådda besparingar enligt plan.
- Leda och bidraga till leverantörskvalificeringar på nya leverantörer och leverantörsutvärderingar på befintliga leverantörer.
- Bidra till, och främja, vidareutvecklingen av nuvarande eller nya processer och verktygstöd inom inköp.
- Genomföra och hantera operationella inköp.
- Fungera som en eskaleringspunkt för frågor som rör gruppens inköpsområden, leverantörers kvalitet eller dess leverans till Iver.
I teamet kommer du ha kollegor med stort driv och högt i tak. Teamet är ett av två operationella inköpsteam där båda gruppledarna har en viktig samverkande funktion. Som Team Manager rapporterar du till Head of procurement.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.
Vem söker vi?
Du är en driven och lyhörd ledare med erfarenhet av såväl personalledning som mångårig erfarenhet från arbete med att köpa in och upphandla produkter inom IT. Gärna inom infrastruktur, server/ storage samt närliggande områden eller haft roller som produktchef, inköpsansvarig eller liknande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, Som ledare är du kommunikativ, har ett aktivt ledarskap och en coachande förmåga. Du sätter tydliga mål, följer upp och inspireras av att se dina medarbetare utvecklas och skapar arbetsglädje. Vi vill att du utvecklas tillsammans med oss, både som medarbetare och ledare för att bidra till arbetsglädje och en bra leverans.
För att passa i rollen som Team Manager för operativt inköp har du:
- Mångårig erfarenhet av att framgångsrikt förhandlat avtal samt arbetat med operationellt inköp.
- Erfarenhet av att leda med personalansvar.
- Mycket god kunskap och förståelse inom avtal och avtalsrätt. Har du arbetat med upphandling i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU) ses detta som meriterande.
- God förståelse inom IT och kunskap om IT-avtal inom hårdvara, mjukvara och tjänster. Erfarenheter om avtal inom IaaS/Cloud/SaaS ser vi som mycket meriterande.
- Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer kommunicera med både interna och externa parter.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper så som att du är noggrann, har helhetssyn, ansvarskännande och inte minst ett utvecklande ledarskap. Du behöver ha en god affärsmässighet och affärsmannaskap samt har en förmåga att vinna förtroende och att främja samarbete såväl internt som med våra leverantörer.
Då Iver är ett företag som utvecklas och växer snabbt på den nordiska marknaden är det viktigt att du är förändringsorienterad, flexibel och nytänkande och har en nyfiken och analytisk inställning som gör det möjligt för dig att utmana ”status quo”.
Placeringsort:
Med fördel utgår tjänsten från ett av våra kontor i Göteborg eller Alingsås, men vi är även öppna för att andra orter kan vara aktuella för rätt kandidat. Vi finns på 26 platser i Sverige & Norge.
Sök till oss!
Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse, Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2022-06-15.
Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Bruno Blomqvist; (bruno.blomqvist@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om Iver på iver.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir